Temel, AliAltın, Beril2024-07-122024-07-1220102010-10Altın, B. (2010). İlköğretimde görevli öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarıyla yaratıcılıkları ilişkisi / Organizational commitment of teachers in primary education creativity relation officer (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/10429Bu araştırmanın amacını ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin, örgütsel bağlılıklarının (duygusal bağlılık, devam bağlılığı, normatif bağlılık), yaratıcılıklarını etkileyip etkilemediği oluşturmaktadır. Bu araştırmada; öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin, yaratıcılıklarına ne kadar etki ettiği araştırılmış, öğretmenlerin yaratıcılık düzeylerinin de artacağına inanılarak, "İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin yaratıcılıkları ile örgütsel bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?" sorusuna cevap aranmıştır.The purpose of this study is to investigate if the organizational commitments (Affective commitment, Continuance Commitment, Normative Commitment) of the homeroom teachers affect their creativity. In this study, the level of effects of teachers' organizational commitments on their creativity was investigated and it was believed that the teachers' level of creativity will increase, answer to the question "Is there a significant correlation between the primary school teachers? creativity and their organizational commitments?" was sought for.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖrgütsel bağlılıkYaratıcılıkİlköğretimÖğretmenOrganizational CommitmentCreativityPrimaryTeacherİlköğretimde görevli öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarıyla yaratıcılıkları ilişkisiOrganizational commitment of teachers in primary education creativity relation officerMaster Thesis