Ertaş, Esma EvinKalafat, KadriyeSami, KevserGürsoy, Murat CanÖzalaş, SevgiOrman, Sumeya2024-07-122024-07-122019Ertaş, E. E., Kalafat, K., Sami, K., Gürsoy, M. C., Özalaş, S. ve Orman, S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazır bulunuşluk hakkındaki görüşlerinin alınması ve ilkokula hazırbulunuşluk ölçeğinin uygulanması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/636Okula başlama, çocuğun ve ailenin yaşamında önemli bir dönemdir. Okul olgunluğu veya okula hazır bulunuşluk çocuğun bedensel, zihinsel ve sosyal anlamda ilköğretimin gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır. Türkiye’de bu konuda yapılan çalışmaların oldukça az olduğu ve yapılan çalışmaların büyük bir bölümünün okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine dayandırıldığı görülmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüş açısıyla aynı zamanda İlkokula Hazır Bulunuşluk ölçeğinin de kullanılarak 54-60 ve 60-66 ay aralığındaki çocukların “İlkokula Hazır Bulunuşluk” için gerekli olan beceri ve kabiliyetlerinin ne düzeyde olduğunu ve ilkokula hangi düzeyde hazır olduklarını saptamaktır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesi eğitimHazırbulunuşlukOkul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazır bulunuşluk hakkındaki görüşlerinin alınması ve ilkokula hazırbulunuşluk ölçeğinin uygulanmasıConference Object