Gündüz, Şafak2024-07-122024-07-122010Gündüz, Ş. (2010). Kontrol liderin elinde mi? Girişimcilik okulundan cevap / Is control in the hands of leaders? The answer comes from the entrepreneurial school. Doğuş Üniversitesi Dergisi. 11(2), s. 212-222.1302-6739http://journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/view/20/38https://hdl.handle.net/20.500.12415/2569Strateji oluşturmada liderin rolü ve konumu konusunda işletme disiplininde çok çeşitli görüşler hakim olmuştur. Örgütün iç çevresinde en güçlü kim? Lider mi strateji oluşturur, yoksa örgüt dinamikleri mi? Örgüt mü stratejiyi izler, yoksa strateji mi örgütü? Örgüte kontrol mü hakimdir yoksa kaos mu? Tüm bu sorular henüz yanıt bulamamış ve kontrol-kaos paradoksu olarak literatürdeki yerini almıştır. Bu çalışmanın amacı, Mintzberg’in “Strategy Safari” adlı eserinde belirtmiş olduğu kontrol ve kaos üzerine oluşmuş olan paradoksu, on stratejik düşünce okulundan biri olan “Girişimcilik Okulu” çerçevesinde ele alıp “girişimci kişilik” ile strateji oluşturmada liderin elinde bulundurabileceği inisiyatifi vurgulamaktır.In Business Administration discipline there have been various views on leader’s statue and role in strategy formation. Who is the strongest in the internal environment of the organization? Does the leader form the strategies or organizational dynamics do so? Does the organization follow the strategy, or vice versa? Is there control over chaos or chaos over control in the organization? The aim of this study is to examine the control-chaos paradox stated in Mintzberg’s “Strategy Safari” book within the perspective of Entrepreneurial School, which is one of the ten schools of strategic management and to underline the initiative of the leader with his “entrepreneur-oriented character”.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessLiderlikParadoksGirişimcilik OkuluKontrol KuramıKaos KuramıLeadershipParadoxEntrepreneurial SchoolControl TheoryChaos TheoryKontrol liderin elinde mi? Girişimcilik okulundan cevapIs control in the hands of leaders? The answer comes from the entrepreneurial schoolArticle222221211