Vicdan, DilekKırkan, ÇisemTerkeş, NurtenYurt, Seher2024-07-122024-07-122017Vicdan, D., Kırkan, Ç. ve Terkeş, N. (2017). İnnovative approaches used in health sciences education. Yurt, S. (ed.). 2017 School of Nursing International Student Congress içinde (47-49 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-89-5https://hdl.handle.net/20.500.12415/6026Students struggle with applying knowledge to meet the unique needs of the patient populations they encounter. ln addition, nurse educators grapple with content-laden courses and leveraging teaching strategies to help bridge the education-practice gap by balancing didactic experiences with interactive classroom activities while maintaining quality instruction for students. To address this gap, new innovative teaching strategies are critical to integrate in health science education. Recent literature challenges educators to implement student-centered learning approaches...Öğrenciler karşılaştıkları hasta popülasyonlarının benzersiz ihtiyaçlarını karşılamak için bilgi uygulama mücadelesi veriyorlar. Buna ek olarak, hemşire eğitmenleri içerik yüklü derslerle uğraşıyor ve öğrencilere kaliteli eğitim verirken, öğretici deneyimleri ile de interaktif sınıf etkinlikIerini dengeleyerek eğitim ve pratik boşluğunun köprülenmesine yardımcı oluyorlar ayrıca, yaratıcı stratejileri de kullanıyorlar çünkü yenilikçi literatür eğitiminin merkezinde öğrenciler var...enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessHealth sciences educationlnnovative approachesTeaching strategiesSağlık bilimleri eğitimiYenilikçi yakIaşımlarÖğretim stratejileriİnnovative approaches used in health sciences educationSağlık eğitiminde kullanılan yenilikçi yaklaşımlarConference Object4947