Aktaç, ŞuleGüler, BisetDuman, Şenol Mert2024-07-122024-07-122022Aktaç, Şule, Güler, Biset ve Duman, Ş. Mert. (2022). Okul beslenme çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (29-30 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.978-605-2124-51-2https://hdl.handle.net/20.500.12415/6592Beslenme; çocuklarının büyüme ve gelişmelerini sağlamak ve kronik hastalıkların oluşumunu önlemek açısından önemlidir. ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ beslenme faaliyetlerinde çocukların beslenme durumlarının ve beslenme bilgi düzeylerinin saptanması ile beslenmelerini iyileştirmeye yönelik faaliyetlerin yürütülmesi amaçlanmıştır. 2019-2020 Eğitim ve Öğretim döneminde Marmara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü tarafından yüz yüze yürütülen beslenme faaliyetlerinde üç öğretim üyesi, 2 araştırma görevlisi, 1 yüksek lisans ve 8 lisans öğrencisi görev almış olup, çocukların antropometrik ölçümleri yapılmış, sosyodemografik özelliklerini, fiziksel aktivitelerini, beslenme alışkanlıklarını, beslenme bilgi düzeylerini ve besin tüketimlerini değerlendirmek için anket uygulanmıştır. Okulda çocuklara besin güvenliği, yeterli ve dengeli beslenme ve besin gruplarına ilişkin her konuya yönelik beslenme eğitimi ve etkinlik düzenlenmiştir...trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeslenme durumuBeslenme bilgi düzeyiDezavantajlı grupÇocuk beslenmesiOkul beslenme çalışmalarıOther3029