Çelik, SevdaÇuhadaroğlu, Alper2024-07-122024-07-1220191302-12652149-489410.32709/akusosbil.435662https://doi.org/10.32709/akusosbil.435662https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/366114https://hdl.handle.net/20.500.12415/9524Araştırmanın amacı ilkokula başlama yaşının 5. Sınıftaki öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal uyumdüzeyleri ile ilişkisini incelmektir. Ayrıca bazı demografik değişkenlerin (cinsiyet, kardeş sayısı, annebaba eğitim düzeyi, anne- baba birliktelik durumu, anaokuluna devam durumu ve ilkokulda öğretmendeğişikliği yaşayıp yaşamama durumu) sosyal uyum ve benlik saygısı arasındaki ilişkilerincelenmiştir. Bunun için İstanbul ili Kartal ilçesindeki 26 Ortaokulda 436 5. sınıf öğrencisineWalker-McCannell Okula Uyum ve Sosyal Yeterlik Ölçeği, Coopersmith Özsaygı Envanteri KısaFormu ile amaca uygun olarak düzenlenmiş Demografik Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilerinanalizinde Bağımsız Örneklem T Testi, Pearson Korelasyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin benlik saygılarının vesosyal uyum düzeylerinin, okula başlama yaşına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı saptanmıştır.Ayrıca, kız öğrencilerin benlik saygılarının erkek öğrencilerden anlamlı bir şekilde daha yüksekolduğu; anne – babası birlikte yaşayan öğrencilerin benlik saygılarının anne – babası ayrı olanlardandaha yüksek olduğu saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess2012- 2013 Yılında 60-66 Ay Arasında Ve 66 Ay Üzerinde Birinci Sınıfa Başlamış Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeyleri Ve Benlik Saygılarının KarşılaştırılmasıArticle128110936611421