Güney, İrfanOğuz, Yüksel2024-07-122024-07-122002Güney, İ. ve Oğuz, Y. (2002). Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 83-91.https://hdl.handle.net/20.500.12415/4974Bir ülkenin kalkınmışlık düzeyini belirlemede en önemli ölçütlerden biri, ülkenin sahip olduğu insan kaynaklarının niteliğidir. Genel olarak bakıldığında, gelişmiş ülkeler, ulusal kalkınma çabalarının gerektirdiği insan kaynaklarını istenen nitelik ve nicelikte yetiştirmiş durumdadır. Bilim ve teknolojide meydana gelen çok hızlı gelişme ve değişmelerin yaşandığı dünyamızda, yeni organizasyonları ve yeniden yapılanmaları gerektiren ve giderek artan bir hızla bilgi üretilmektedir. Bilgi üretimindeki bu yoğunluk ve hızlılık, insan hayatını tüm yönüyle etkilemekte, bilgi; mal ve hizmet üretiminde temel itici güç, ana sermaye ve en önemli girdi özelliğini taşımaktadır. Bu durum, 2000'li yılların en önemli iki kaynağı olan bilgiyi ve insanı ön plana çıkarmıştır. Bilgiyi üretime yansıtıp, ihtiyaca uygunluk ve memnuniyet diye tanımlanan kalitenin en yüksek seviyede gerçekleşebilmesi ancak, bilgi-iş-insan üçlüsü arasında uyumun sağlanması ile mümkün olur. Uyumun gerçekleşmesinde en önemli araç, ferdin ve toplumun gelişmesini sağlayan, ekonomik kalkınmayı destekleyen maddi ve manevi kültürel değerlerini geliştirerek gelecek nesillere aktarılmasını sağlayan mesleki ve teknik eğitimdir.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirmeConference Object9183II