Karasar, ŞahinCeylan, Abdülbeşir2024-07-122024-07-122018-062018Ceylan, Abdülbeşirhttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12680Sağlık iletişimi hem bireylerin hem de toplumların sağlığının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine odaklanmış olan bir iletişim türüdür. Kitle iletişim araçlarının gelişmesi ve bireyler tarafından kullanılırlığının artmasıyla birlikte özellikle televizyonda (TV) yayınlanan sağlık programı sayısında da artış olduğu görülmektedir. Özellikle ev hanımlarının TV’de yayınlanan sağlık programlarını sıklıkla takip etmekte oldukları bilinmektedir. Bu bağlamda ev hanımlarının TV’de yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonlarını tespit etmek ve bu motivasyonların çeşitli değişkenlerle ilişkilerini incelemek üzere İstanbul ilinin Üsküdar ilçesinde ikamet etmekte olan 273 ev hanımı ile bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlere göre; benlik saygısı, marka imajı ve sosyal destek algısının TV izleme motivasyonu üzerinde anlamlı etkisi bulunmakta; yaşam doyumu, psikolojik sıkıntı ve tükenmişlik değişkenlerinin ise anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesssağlık iletişimikitle iletişimitv izleme motivasyonubenlik saygısısosyal destekhealth communicationmass communicationtv viewing motiveselfesteemsocial supportEv hanımlarının televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonları: Üsküdar örneğiHousewives TV viewing motives on health programs: The case of ÜsküdarDoctoral Thesis