Dal, RabiyanurAlagöz, HazalDemir, Serkan2024-07-122024-07-122019Dal, R., Alagöz, H. ve Demir, S. (2019). 4-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/731Amaç: Bu araştırmanın amacı 4- 6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Tarama modelinde genellikle kullanılan tekniklerden biri olan survey (anket) tekniği kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde yer alan 4-6 yaş çocukları özel bir anaokuluna devam eden 90 veli oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Erol ve İvrendi (2018) tarafından hazırlanan 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek dikkat, çalışma belleği, engelleyici kontrol–duygu ve engelleyici kontrol–davranış olmak üzere 4 faktörden oluşmaktadır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖz düzenlemeOkul öncesi dönemVeliÇocuk4-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesiConference Object