Zare, SalmanÜnalan, Bartu CanDoğan, Yasin2024-07-122024-07-122015Zare, S. (2015). Youth and eco-tourism, lessons learnt from Iran. Ünalan, B.C. ve Doğan, Y. (ed.). 2015 İstanbul International Arts And Sciences Student Congress (42-43 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-69-7https://hdl.handle.net/20.500.12415/5753Ecotourism as a sustainable approach has significant role in environmental management especially in developing countries. ln ecotourism development project, it is necessary to evaluate and discover target groups. ln counties with a young population such lran, identification of higher education student is recommended. ln this paper 300 students of University of Tehran are selected. They're divided in 5 groups (Agriculture Sciences, Engineering, Medical, Humanities and Basic Sciences).Ekoturizm ispatlanabilir bir bakış açısı olarak, çevresel yönetimde -özellikle gelişmiş ülkelerde- çok önemli bir role sahiptir. Ekoturizm geliştirme projelerinde, hedeflenen grubu değerlendirmek ve keşfetmek gereklidir. İran gibi genç nüfusun çoğunlukta olduğu ülkelerde, yüksek eğitimli öğrencilerin tanımlanması önerilir. Bu çalışmada, Tahran Üniversitesinden 300 öğrenci seçilmiştir. Bu 300 öğrenci 5 gruba ayrılmıştır (Tarım bilimi, Mühendislik, Tıp, İnsani bilimler ve Temel Bilimler).enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessEcotourismHigher educationSolid developmentEnvironmentEkoturizmYüksek eğitimSağlam gelişmeÇevreYouth and eco-tourism, lessons learnt from IranGençlik ve eko-turizmConference Object4342