Oktay, Ayla2024-07-122024-07-121991Oktay, A. (1991). Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin nitelikleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 3(3), s. 187-193.2147-5202https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/352/2344https://hdl.handle.net/20.500.12415/1095İnsanoğlunun yeryüzüne gelişi ile başlayan öğretim faaliyeti, başlangıçta aile üyeleri, kabile büyükleri tarafından gerçekleştirilmiştir. Daha sonra bilgiler artıp karmaşıklaştıkça, genç nesile bilgi aktaracak, onun hayata hazırlanmasına yardımcı olacak bilgilerin bu iş için ayrılan özel bir kurumda (okulda) ve görevi yalnızca öğretmek olan kişilerce (öğretmenlerce) yapılması benimsenmeye başlanmıştır. Bugün okulun ve öğretmenlik mesleğinin tarihçesi hakkında kesin bilgiler vermek mümkün olmamakla birlikte, öğretme-öğrenme işinin insanlık tarihi ile başladığını kabul edersek, öğretmenlik mesleğinin de dünyanın en eski mesleklerinden biri olduğu söylenebilir. Gerçi öğretmenlik çok uzun yıllar din adamları ve filozofların, kendi temel uğraşlarının yanısıra sürdürdükleri ikincil bir görev olmuştur. İnsanlığın bazı dönemlerinde de eğitim görmüş kölelerin kullanıldığı bu görev, bugünün çağdaş toplumlarında genç kuşağın eğitim ve öğretiminde son derece önemlidir. Ve artık, özellikle bu meslek için belirli bir hazırlığa sahip kişilerce yapılması da giderek yaygınlaşmış bulunmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 UniversalÖğretmenlik mesleği ve öğretmenin nitelikleriArticle19331873