Haydari, NazanMusaoğlu, AlidaTan, CerenErkek, ErtürkEren, İbrahimMuslui, SabinaKurt, Zeynep2024-07-122024-07-122022Haydari, N., Musaoğlu, A., Tan, C., Erkek, E., Eren, İ., Musliu, S. ve Kurt, Z. (2022). Toplum temelli üniversite eğitimi. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (42-43 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.978-605-2124-51-2https://hdl.handle.net/20.500.12415/65912010 yılından başlayarak SOYAÇ’ın güncel projelerinde yer alan öğrenciler ve mezun öğrenciler çalışmaları süresince dezavantajlı çocuklar ve gençler ile bir araya gelmişlerdir. Bahsi geçen dezavantaj, okul terki ve sokakta yaşama riskinin yüksek olduğu çocukları ve gençleri ifade etmektedir. Sempozyumun bu bölümüne konuşmacı olarak katılan üniveriste öğrencileri ve mezunları SOYAÇ’ın farklı projelerinde yer almışlardır. Farklı projelerde gönüllü olan ve farklı disiplinlerde öğrenim görmüş öğrenciler, SOYAÇ modeli sayesinde toplum temelli eğitim ile deneyim kazanma fırsatı bulmuşlardır. Proje çalışmaları süresince üniversite öğrencileri yüksek risk grubundaki çocuklar ve gençlerle düzenli şekilde bir araya gelerek birlikte etkinlikler ve atölyeler geliştirmişlerdir. Bunun yanı sıra, üniversite öğrencileri, çocuklarla güvene dayalı iletişim kurmuş ve birer rol model oluşturarak çocukların gelişimine katkı sağlmayı amaçlamışlardır. Bu sayede, belki de toplum tarafından dışlanmış genç bireyler ilk defa görülmüş, duyulmuş ve dinlenmiştir. Ayrıca, öğretim görevlileri tarafından verilen süpervizyon ile proje çalışmalarında yer alan her üniversite öğrencisi bireysel olarak da desteklenmiştir...trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessToplum temelliDisiplinlerarasıKişisel ve mesleki gelişimToplum temelli üniversite eğitimiOther4342