Kaya, AlevÇağlar, MeryemÇalışkan, MerveGüler, KübraKerinçsiz, Hatice2024-07-122024-07-122019Kaya, A., Çağlar, M., Çalışkan, M., Güler, K. ve Kerinçsiz, H. (2019). Ebeveynlerin internet kullanımı ile okul öncesi dönem çocuklarının ego sağlamlı arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/624Bu çalışmanın amacı Okul Öncesi Öğretmen adaylarının çevre eğitimi ile ilgili farkındalıklarını belirlemektir. Çevre bilincine sahip, duyarlılık düzeyleri yüksek bireyler yetiştirmenin önemi erken yaşlardan itibaren başlamaktadır. Bu durumda, eğitim biliminin ve iyi yetişmiş eğitimcilerin önemi söz konusudur. Öğretmen adaylarının aldıkları eğitim sayesinde, çevre eğitimi ile ilgili farkındalıkları artmaktadır. Araştırma nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 öğretim yılında Dumlupınar Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği programında yer alan 8 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının çevre eğitimi hakkındaki görüşleri araştırmacılar tarafından oluşturulmuş görüşme formu ile incelenmiştir. Araştırmacılar tarafından oluşturulmuş görüşme formu 5 soru içermektedir. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitimi konusunda bilinç düzeylerinin yüksek olduğu fakat çevre eğitimi konusunda aldıkları eğitimin yetersiz olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Verilecek olan seminer ve hizmet içi eğitimlerle birlikte öğretmen adaylarının konu hakkındaki yeterliliklerinin arttırılabileceği düşünülmektedir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessFarkındalıkÖğretmen eğitimiÇevre eğitimiOkul öncesi dönemEbeveynlerin internet kullanımı ile okul öncesi dönem çocuklarının ego sağlamlı arasındaki ilişkinin incelenmesiConference Object