Güven, Yıldız2024-07-122024-07-122001Güven, Y. (2001). Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2(15), s. 23-28.1302-1370https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21435/229803https://hdl.handle.net/20.500.12415/1120Araştırmanın amacı 4-6 yaş çocukların matematiksel alanlarda (miktar, büyüklük, uzunluk, ağırlık ve sayısal büyüklük) sezgisel yeteneklerini ölçmek amacıyla sezgisel matematik yeteneği testi geliştirmek ve testin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarını yapmak olmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu İstanbul'da 13 anaokuluna devam eden toplam 200 çocuk oluşturmuştur. bulgular, testin 4-6 yaş çocuklara geçerli ve güvenilir olarak uygulanabileceği yönündedir.The aim the investigation was to develope the Intuitive Mathematical Ability Test fo children aged 4-6 in order to evaluate their intuitive skills from a mathematical viewpoint (magnitude, capacity, lenght, weight and numerical magnitude). The sampling has been consisted by a total amount of 200 children from 13 schools in İstanbul. considering reliability and validity study results, it can be concluded that the Intuitive Mathematical Ability Test can be used for research purposes.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSezgiSezgisel matematik yeteneği testiErken çocuklukGeçerlikGüvenilirlikIntuitionIntuitional mathematics ability testEarly childhoodValidityReliabilitySezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesiArticle2815Q4232