Özbay, DenizSelvi, Yakup2024-07-122024-07-1220141302-4221https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/164880https://hdl.handle.net/20.500.12415/9343Kurumsal itibar, işletmelerin kurumsal davranışları, politikaları ya da kararlarıyla zaman içinde şekillenenkimliği ve bu kimliğin paydaşlara yansımasıyla ortaya çıkmaktadır. Diğer bir ifadeyle bir algı bütünüdür.Geçmişte paydaşların algıları sadece kendi temel beklentilerinin karşılanmasıyla şekillenirken, günümüzdegenel olarak tüm paydaşlar ve toplum işletmelerin sadece kendi çıkarlarını maksimize etmelerini değil, tümtoplumun çıkarlarını gözeterek faaliyet göstermelerini be klemektedir. Örneğin müşteriler, kendibeklentilerini karşılayan ürünler yanında , aynı zamanda çevreye ve toplum sağlığına zarar vermeyen ürünleritercih etmektedir. Yatırımcılar açısından ise , kurumsal itibarı yüksek olan işletmelerin finansalperformanslarının da yüksek olacağı yönünde ki görüşlerin yaygınlaşması nedeniyle , kurumsal itibar yatırımkararlarını etkileyen önemli unsurlardan biri haline gelmiştir. Tüm bu etkenler bir araya geldiğinde kurums alitibarın nasıl ölçülmesi gerektiği sorusu ortaya çıkmaktadır. Literatür incelendiğinde kurumsal itibar vefinansal performans arasındaki ilişkiyi konu alan çalışmalarda, ağırlıklı olarak mevcut birkaç endeksin veyaölçüm modelinin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizdeki çalışmalarda dakullanılabilecek bir kurumsal itibar ölçüm modelinin oluşturulmasıdır. Bu nedenle ilk olarak kurumsal itibarıoluşturan unsurlar belirlenmiş, daha sonra mevcut endeks ya da ölçüm modelleri incelenmiş ve son olarakyeni bir model önerisi getirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKurumsal itibarın ölçümü: Bir model önerisiArticle1597613516488025