Alkaşı, DuyguBeyaz, CananÇifci, TuğbaTürk, Cumhur2024-07-122024-07-122019Alkaşı, D., Beyaz, C., Çifci, T. ve Türk, C. (2019). Okul öncesinde velilerin , öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerilerinin araştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/936Amaç: Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarındaki velilerin ,öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerileri incelenecektir. Çocukların çalışmalarına ailelerin ne derecede dahil ve ilgili oldukları Veli Katılımı Ölçeği ile araştırılması amaçlanacaktır. Yöntem: Araştırmada tarama modeli kullanılacaktır. Gürbüztürk ve Şad (2010) tarafından geliştirilen Veli Katılımı Ölçeği, 5 seçenekli (Her zaman-Hiçbir zaman) Likert tipi bir ölçek olup velilerin çocuklarının eğitimlerine katılım düzeylerini ölçmeyi amaçlayan toplam 8 alt ölçek ve 39 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Muş ilinde iki ayrı anaokulu öğrencilerinden okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubu 89 çocuktur. İlk aşamada eldeki ölçekler 1.-5. sınıflara göre hazırlandığından okul öncesine uyum sağlaması için maddeler değiştirilerek gözden geçirilmiştir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesiEtkileşim becerileriVeli katılımıAile tutumlarıOkul öncesinde velilerin , öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerilerinin araştırılmasıConference Object