Yılmaz, Can AhmetCeylan, MerveDemirel, EsraTekin, NazifeSatış, SetenayErtürk Kara, Gözde2024-07-122024-07-122019Yılmaz, C. A., Ceylan, M., Demirel, E., Tekin, N., Satış, S. ve Ertürk Kara, G. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zamanı sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/846Amaç: Bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zaman sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Aksaray il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dört bağımsız anaokulunda görev yapmakta olan beş okul öncesi eğitim öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı, Kalkan ve Güler (2015) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Serbest Zaman Sırasındaki Yaklaşımlarına İlişkin Kontrol Listesi”dir. Bu kontrol listesi kullanılarak her sınıfta sekiz hafta boyunca gözlem yapılmıştır. Araştırma verileri, betimsel ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Kontrol listesinde yer alan derecelendirmeli sorular (iyi, orta ve zayıf) için frekans değeri hesaplanmıştır. Gözlem notları önceden belirlenen temalar göz önünde bulundurularak analiz edilmiş, kodlar ve frekans dağılımlıları çıkarılmıştır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesi eğitimiSerbest oyun zamanıÖğretmen yaklaşımıOkul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zamanı sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesiConference Object