Abarentos, Gertrude A.Navarosa, Diether B.M. Sevilla, Jezreel Joyce2024-07-122024-07-122021Abarentos, G. A., Navarosa, D. B. ve M. Sevilla, J. J. (2021). Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemic / Eğitim ve koronavirüs: COVID-19 küresel salgını sırasında Metro Manila öğrencileri’nin akademik motivasyonları ve onların sosyoekonomik statüleri üzerine sayısal bir analiz. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (82-83 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-605-2124-42-0https://hdl.handle.net/20.500.12415/7630Academic motivation plays an integral part in knowledge production. According to Ryan and Deci’s Self-Determination Theory (SDT) (1985), the satisfaction of students’ basic psychological needs, namely autonomy, competence, and relatedness, in the classroom facilitates motivation. However, the pandemic’s social and economic challenges may impede students’ academic progress as it illustrates significant inequalities in a middle-income class region like the Philippines...Akademik motivasyon, bilgi üretiminde önemli bir rol oynar. Ryan ve Deci’nin “Öz Belirleme Teorisi” (Self-Determination Theory) (ÖBT) (1985), öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının tatminini; daha açık bir ifade ile özerklik, yeterlilik ve ilişki ihtiyaçlarının karşılanmasını öğrencinin sınıf motivasyonunu kolaylaştıran önemli bir etken olarak belirler. Bununla birlikte, küresel salgının sosyal ve ekonomik zorlukları, Filipinler gibi orta gelirli ülkelerde önemli eşitsizlikleri beraberinde getirmekte, öğrencilerin akademik ilerlemesini engelleyebilmektedir...eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAcademic motivationSelf-determination theory (SDT)COVID-19 pandemicSocioeconomic statusBasic psychological needs (BPNs)Akademik motivasyonÖz-belirleme teorisi (ÖBT)COVID-19 küresel salgınıSosyoekonomik durumTemel psikolojik ihtiyaçlar (TPİler)Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemicEğitim ve koronavirüs: COVID-19 küresel salgını sırasında Metro Manila öğrencileri’nin akademik motivasyonları ve onların sosyoekonomik statüleri üzerine sayısal bir analizArticle8382