Yavuz, ŞenayKaya, Levent2024-07-122024-07-1220222022-05Kaya, L. (2022). Pandemi döneminde paydaş algısı ve yönetimi: Havacılık sektörü üzerine bir araştırma / takeholder perception and management in the pandemic period: a study on the aviation sector. (Yayımlanmamış DoktoraTezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/12393Bu araştırmada iç paydaşlar ile yolcular arasındaki tutumlar kendi arasında ve birbiriyle kıyaslanmış ve yolcuyu anlamak ve doğru iletişim kurmak ve krize yönelik etkili adımların atılabilmesi bakımından alt, orta ve üst düzey kademedeki çalışanların hangisinin yolcuyla tutumlarının daha benzer olduğunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada IATA tarafından Pandemi sürecinde, paydaşların tutumlarını ölçmek üzere hazırlanmış olan bir ölçek Türkçe’ye uyarlanmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de faaliyet gösteren havayollarının farklı pozisyonlardaki çalışanları (İç paydaş) ile yolcularıdır (Dış paydaş). 404 yolcuya uygulanan anketlerden 392 adeti geçerli kabul edilmiştir 72 adet sektör çalışanına anket uygulanabilmiştir.Pandemi sonrası yolcuların Covid-19’a yakalanma endişesinin yolcuda düşük olduğu görülürken diğer tüm iç paydaşlarda benzer olduğu görülmüştür.Bununla birlikte yolcuların pandemi sonrası alacağı önlemler ile ilgili olarak yolcular ile üst düzey yöneticilerin tutumlarının benzer olduğu anlaşılmıştır. Pandemi sonrası seyahatte Covid-19 önlemleri ile ilgili yolcu güveni ile iç paydaş güven derecelerinin çok benzer olduğu belirlenmiştir. Bu araştırma ile Pandemi döneminde yolcular ile sektör paydaşları arasında bilgi aktarımının doğru olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan sektör üst düzey yönetim kademelerinin, yolcuları daha iyi anladığı ve bu doğrultuda daha etkili önlemler geliştirebileceği düşünülmektedir.In this research, the attitudes between the internal stakeholders and the passengers were compared among themselves and with each other, and it was aimed to reveal which of the lower, middle, and upper-level employees had more similar attitudes to the passenger in terms of understanding the passenger, establishing correct communication and taking practical steps towards the crisis. In the research, a scale prepared by IATA to measure stakeholders' attitudes during the pandemic process was adapted into Turkish. The universe of the study consists of the employees (Internal stakeholder) and passengers (External stakeholder) of the airlines operating in Turkey in different positions. Of the questionnaires applied to 404 passengers, 392 were accepted as valid. A questionnaire could be applied to 72 sector employees. While it was observed that the concern of the passengers catching Covid-19 after the pandemic was low in the passenger, at the same time it was observed that it was similar for all other internal stakeholders. It has been understood that senior managers have similar attitudes to the passengers. It has been determined that passenger confidence and internal stakeholder confidence levels regarding Covid-19 measures in travel after the pandemic are very similar. With this research, it has been revealed that the transfer of information between passengers and industry stakeholders during the Pandemic period is correct. On the other hand, it is thought that the senior management levels of the sector understand the passengers better and can develop more effective measures in this direction.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHavayolu paydaşlarıSalgın hastalıklarCovid-19Kriz iletişimiAirline stakeholdersEpidemicsCovid-19Crisis communicationPandemi döneminde paydaş algısı ve yönetimi: Havacılık sektörü üzerine bir araştırmaStakeholder perception and management in the pandemic period: a study on the aviation sectorDoctoral Thesis