Şahin, FatmaOktay, Ayla2024-07-122024-07-121998Şahin, F. ve Oktay, A. (1998). İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 10(10), s. 265-277.2147-5202https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/385/2465https://hdl.handle.net/20.500.12415/1101Öğrenmede üç aşama vardır. Birincisi keşif, ikincisi öğretmen açıklamaları, üçüncüsü tatbikattır. Tatbikat aşamasında zengin aktivitelerle tekrar ve uygulamalar yapılır. Yeni öğrenilen bir bilginin kalıcı hafızaya yerleşebilmesi için tekrarı gereklidir. Tekrar sadece anlatma ve okuma şeklinde olursa öğrenciyi sıkar. Ancak oyun, model yapma, günlük olaylarla ilişki kurma, gezi gözlem gibi değişik aktivitelerle tekrarlanırsa hem zevkli hem de kalıcı öğrenme sağlanır, öğrenme için çocuğun kendi yapması, araştırması ve bulmasına imkân verilmelidir ( Anderson,1992., Damond, & Pheps, 1989).trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesiArticle2771026510