Toktar, ZeinepZorkaya, NurMarangoz, MerveTezel, Zeynep Ece2024-07-122024-07-122015Toktar, Z. (2015). English language teachers' roles in developing students' intercultural communicative competence. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (29-31 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-70-3https://hdl.handle.net/20.500.12415/5698ln order to reach aforementioned goals necessary data was collected with the help of a total 46 questionnaires and some respondents were later invited to semistructured personal interviews on a selective basis.Bu çalışma, İngilizce dil öğretmenlerinin öğrencilerin küItürlerarası iletişim yeterliliklerini geliştirmedeki rollerini değerlendirmektedir. İlk oIarak öğretmenlerin kültürlerarası iletişim yeterliliklerini öğretmeye dair genel tutumları araştırılmıştır.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesslntercultural communicative competenceEnglish language teachingNew trends in ELTEnglish as lingua FranceKültürlerarası iletişim yeterliliklerİngilizce dil öğretimiOrtak dil olarak İngilizceEnglish language teachers' roles in developing students' intercultural communicative competenceİngiliz dil öğretmenlerinin öğrencilerin kültürlerarası iletişim yeterliliklerinin gelişmesindeki rolleriConference Object3129