Browsing Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tez Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 32
-
Siyasal halkla ilişkiler uygulamalarının seçmen oy verme davranışı üzerinde etkisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)21. yüz yılda, teknolojinin ilerleyişi, kitle iletişim araçlarının gün geçtikçe bilgiyi daha hızlı bir şekilde iletir hale gelmesi, seçmenleri siyaset içinde eskisine göre daha aktif konuma geçirmiştir. Bu durum siyasal ... -
Suskunluk sarmalı bağlamında tiyatro metinlerinde "Susma eylemi"
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada günümüz dünyasının en yeni sanat dallarından biri olarak kabul edilen iletişim sanatı ile insanlık tarihinin en eski sanatlarından olan tiyatro sanatının ortak penceresinden suskunluk sarmalı kuramına farklı ... -
İş süreçleri bağlamında reklam süreçlerinin yönetimi ve bir model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Geçtiğimiz yüzyılın sonlarından itibaren ekonomik çevre öyle hızla değişmektedir ki organizasyonlar bu hızlı değişime ayak uydurabilmek için çareler aramak zorunda kalmışlardır. Aslında bu çabalar, endüstri devrimi ile ... -
Halkla ilişkilerde mükemmellik yaklaşımı ve işletme stratejilerindeki rolü (TAV Havalimanları örneği)
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüz küresel çağda, teknolojinin ilerlemesi ve gelişmesiyle birlikte kitle iletişim araçları da gelişmekte ve değişmektedir. Dolayısıyla kuruluşlar da bulundukları statükoyu korumak adına, günümüz çağına ayak uydurarak ... -
Havacılık ittifaklarında bir pazarlama aracı olarak müşteri sadakat programlarının yeri: Gulf Alliance model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Ticaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Uygarlık tarihinin her aşamasında insanlar temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ... -
İlişkisel pazarlama bağlamında sadakat programlarının kâr merkezine dönüşümü ve Miles&Smiles örneğinde bir model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)1970'li yıllar reklam ve pazarlama stratejilerinde farklı bir dönemin başlangıcı olmuştur. Özellikle liberal ekonominin kendisine dünya genelinde yaygınlık sağlayacak bir etki alanı bulması, teknolojinin insanların karar ... -
Şiir aracılığıyla kamuoyuna ideolojik mesaj aktarımı
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Sanatın her dalının, toplumcu-gerçekçi bir anlayışla yola çıkıldığında toplumların sosyal ve siyasi meselelerinde kamuoyu ile iletişim kurmakta önemli bir yeri olduğu tartışmasız bir gerçektir. Sanat dalları içinde şiir ... -
Yenilikçi pazarlama uygulamalarının küçük ve orta boy işletmelerin (KOBİ) işletme performanslarına etkilerinin ölçümlenmesi: Rize iline yönelik bir uygulama
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Sürekli değişen ve yaşanan değişmelere bağlı olarak gelişen dünya da, değişimin öncülüğünü yapan teknolojik ilerlemelerin oluşturduğu küreselleşme olgusu, büyüklükleri ve hukuki yapıları ne olursa olsun iktisadi hayatın ... -
Üniversitelerin kurumsal itibar algıları üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın genel amacı; kurumsal itibar yönetimi kavramını incelemek ve öğrencilerin kurumsal itibara ilişkin algılarını ve hangi kavramları kurumsal itibarla özdeşleştirdiklerini tespit etmek, üniversitelerin yapmış ... -
Dijitalleşme sürecinde dönüşen kültür ve yaşam tarzları: Kuşaklar üzerine bir tipoloji araştırması
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Sanayi devrimi sonrası yaşanan gelişmeler hem toplumsal yapı hem de teknolojik yapı üzerinde büyük değişimler yaşanmasına katkı sağlamaktadır. Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş süreci ile birlikte bireylerin toplum ... -
Müzelerde atmosfer oluşturmanın ziyaretçiler üzerindeki etkileri: İstanbul Oyuncak Müzesi örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada, pazarlama alanında tüketici duygu ve davranışlarını etkileme özellikleri bakımından önem verilen 'atmosfer' kavramı bağlamında, günümüzde kültürel yaşamın önemli bir parçası olarak müzelerin ziyaretçi ... -
Uluslararası ticarette halkla ilişkilerin önemi: Türkiye ihracatçı birlikleri çerçevesinde algı ve uygulamalara yönelik bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Coğrafi keşiflerle 16. ve 17. yüzyıl boyunca Avrupa‟ya taşınan altın ve gümüş, sermaye birikim sürecinin tetikleyicisidir. Bu sermaye birikiminin tetiklediği üstel büyüme “asimetrik mübadeleyi” doğurmuştur. Üstel büyüme ... -
Oyun değer-dijital oyunlar ve kullanıcılar üzerine bir inceleme: To The Moon örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-07)Oyun, oyunun ötesinde olanı imâ eder ve açıklar. Bu çalışma oyunun çeşitli düzlemlerde “bir iletişim biçimi” olduğunu vurgulamaktadır. Oyunlar pek çok disiplin tarafından farklı gerekçelerle incelenmektedir. Ancak oyunların ... -
Türkiye’de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-07)Reklamcılığın temel amaçları tüketiciyi ürün ya da hizmetler konusunda bilgilendirmek ve ikna etmektir. Bu amaçlara ulaşmak için hikaye anlatıcılığı benzersiz fırsatlar sunar. Doğası gereği hikaye anlatıcılığı bilginin ... -
Görsel kimlik açısından iç mekan değerlendirmesi ve tüketiciye yansıması H&M mağaza örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Brand -
Kamu diplomasisi oluşturulmasında dijital diplomasinin etkisi: Türkiye’de bulunan büyükelçiliklerin twitter kullanımı.
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada sosyal medya platformlarından Twitter üzerinden kamu diplomasisi oluşturmanın yolları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’de faaliyet gösteren ve Twitter hesabı olan 11 büyükelçilik arasından ... -
İdari ve bürokratik protokol kurallarının halkla ilişkiler perspektifinde tarihsel dönüşümü
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Günümüzde insanlar arası ilişkilerin önemi ve kurumlar arası ilişkilerde yönetime katmış olduğu değer ortadadır. Sosyal ortamlardan iş hayatında tüm ilişkiler önemlidir. Kişinin bu iletişim içerisinde göstermiş olduğu tüm ... -
Market markalı ürünlerin pazarlanmasında pazarlama iletişiminin önemi ve bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02)Günümüzde pazarlama anlayışı ve uygulaması pazarlamanın 4P’si olarak adlandırılan ürün (product), fiyat (price), dağıtım/yer (place) ve tutundurma (Promotıon) faaliyetleri olarak adlandırılan dört ana pazarlama bileşeni ... -
Türkiye’de havayolu şirketlerinin tanıtım çalışmalarının yolcuların karar verme sürecine etkisi
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)İletişimin kalbini oluşturduğu tanıtım çalışmaları, organizasyonların hedef kitleleri üzerinde itibar sağlama, güven oluşturma, pazarlama çalışmalarına destek olma ve sürdürülebilirlik konularında en etkili araçlardır. ... -
Konumlandırma stratejilerinin şehir markalaştırma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Şehirler, ziyaretçileri kendi bölgelerine çekmek adına birçok faaliyette bulunmak durumunda kalmaktadır. Tıpkı şirketlerin ürün pazarlama çalışmaları gibi, şehir yöneticileri de pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duymaktadır. ...