Browsing Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tez Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 32
-
Dijitalleşme sürecinde dönüşen kültür ve yaşam tarzları: Kuşaklar üzerine bir tipoloji araştırması
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Sanayi devrimi sonrası yaşanan gelişmeler hem toplumsal yapı hem de teknolojik yapı üzerinde büyük değişimler yaşanmasına katkı sağlamaktadır. Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş süreci ile birlikte bireylerin toplum ... -
Gençlerin müzelere ilgisine pazarlama iletişimi yönlü bir yaklaşım: Z kuşağı üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Gerek ülkemizde, gerekse uluslararası alanlarda yapılan araştırmalar gençlerin genel popülasyona oranla müzeleri daha az ziyaret ettiğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın amacı Z kuşağı gençliğinin bireysel özelliklerinden ... -
Görsel kimlik açısından iç mekan değerlendirmesi ve tüketiciye yansıması H&M mağaza örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Brand -
Halkla ilişkilerde mükemmellik yaklaşımı ve işletme stratejilerindeki rolü (TAV Havalimanları örneği)
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüz küresel çağda, teknolojinin ilerlemesi ve gelişmesiyle birlikte kitle iletişim araçları da gelişmekte ve değişmektedir. Dolayısıyla kuruluşlar da bulundukları statükoyu korumak adına, günümüz çağına ayak uydurarak ... -
Havacılık ittifaklarında bir pazarlama aracı olarak müşteri sadakat programlarının yeri: Gulf Alliance model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Ticaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Uygarlık tarihinin her aşamasında insanlar temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ... -
Hikaye anlatıcılığı çerçevesinde marka hikayeleri ve markalaşmadaki yeri: bir model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Teknolojinin ve dijital dünyanın gereksinimlerine bağlı olarak günümüz pazarında işletmeler, tüketiciye ulaşabilmek için farklı marka stratejileri geliştirmekte ve bu süreçte markalara kişilik kazandırılarak tüketici ... -
Instagram fenomenlerinin kişisel markalarını nüfuz pazarlama aracı olarak kullanımları ve farklı kuşaklarca algılanışının şüphecilik bağlamında incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, Instagram’da farklı kategorilerde hesapları bulunan fenomenlerin ürün yerleştirme uygulamalarında kullandıkları temel bileşenleri, Instagram özelinde ortaya koyarak alan literatürüne katkı sağlamak ve ... -
İdari ve bürokratik protokol kurallarının halkla ilişkiler perspektifinde tarihsel dönüşümü
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Günümüzde insanlar arası ilişkilerin önemi ve kurumlar arası ilişkilerde yönetime katmış olduğu değer ortadadır. Sosyal ortamlardan iş hayatında tüm ilişkiler önemlidir. Kişinin bu iletişim içerisinde göstermiş olduğu tüm ... -
İlişkisel pazarlama bağlamında sadakat programlarının kâr merkezine dönüşümü ve Miles&Smiles örneğinde bir model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)1970'li yıllar reklam ve pazarlama stratejilerinde farklı bir dönemin başlangıcı olmuştur. Özellikle liberal ekonominin kendisine dünya genelinde yaygınlık sağlayacak bir etki alanı bulması, teknolojinin insanların karar ... -
İş süreçleri bağlamında reklam süreçlerinin yönetimi ve bir model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Geçtiğimiz yüzyılın sonlarından itibaren ekonomik çevre öyle hızla değişmektedir ki organizasyonlar bu hızlı değişime ayak uydurabilmek için çareler aramak zorunda kalmışlardır. Aslında bu çabalar, endüstri devrimi ile ... -
Kamu diplomasisi oluşturulmasında dijital diplomasinin etkisi: Türkiye’de bulunan büyükelçiliklerin twitter kullanımı.
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada sosyal medya platformlarından Twitter üzerinden kamu diplomasisi oluşturmanın yolları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’de faaliyet gösteren ve Twitter hesabı olan 11 büyükelçilik arasından ... -
Konumlandırma stratejilerinin şehir markalaştırma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Şehirler, ziyaretçileri kendi bölgelerine çekmek adına birçok faaliyette bulunmak durumunda kalmaktadır. Tıpkı şirketlerin ürün pazarlama çalışmaları gibi, şehir yöneticileri de pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duymaktadır. ... -
Kurumsal iletişim açısından şirketlerin sürdürülebilir başarısı ve itibar ilişkisi: Arçelik örneği
(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzde kurumlar klasik anlayıştan uzaklaşarak stratejik anlayışa geçme eğilimindedir. Artık kurum yetkinlik ve başarı ölçütlerinde sürdürülebilirlik kavramını önemseyerek doğaya zarar vermeyen, toplumsal olaylara katkı ... -
Kütüphanelerde itibar yönetimi: paydaş temelli bir model önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada öncelikle itibar yönetimi ve paydaş yönetimi ile ilgili dünyadaki standartlar ve uygulamalar literatüre dayalı açıklanmıştır. Ardından tüm kütüphanelere uygulanmasının zorluğundan dolayı üniversite kütüphanelerinde ... -
Market markalı ürünlerin pazarlanmasında pazarlama iletişiminin önemi ve bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02)Günümüzde pazarlama anlayışı ve uygulaması pazarlamanın 4P’si olarak adlandırılan ürün (product), fiyat (price), dağıtım/yer (place) ve tutundurma (Promotıon) faaliyetleri olarak adlandırılan dört ana pazarlama bileşeni ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminin müşteri memnuniyetine ve satış profesyonellerinin satış performansına etkileri: Türkiye'nin en büyük 500 firması
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)İş hayatının değişmekte olan dinamizmi ve küreselleşmenin getirdiği rekabetin her geçen gün daha ağır hissedildiği günümüzde, müşteriler ile uzun vadeli ilişki geliştirmek ve sürdürmek oldukça önem kazanmıştır. Ayrıca, ... -
Müzelerde atmosfer oluşturmanın ziyaretçiler üzerindeki etkileri: İstanbul Oyuncak Müzesi örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada, pazarlama alanında tüketici duygu ve davranışlarını etkileme özellikleri bakımından önem verilen 'atmosfer' kavramı bağlamında, günümüzde kültürel yaşamın önemli bir parçası olarak müzelerin ziyaretçi ... -
Orta yaş bireylerin reklama bakış açısı ve reklam okuryazarlığı düzeyleri: Ankara ili örneği
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Reklam iletilerinin neredeyse tüm hayatı kapsadığı günümüz toplumlarında reklam mesajlarını deşifre etmek ve reklamın hangi mesajları hangi kanallardan tüketicilere ulaştırdığının farkında olmak içinde yaşadığımız ... -
Oyun değer-dijital oyunlar ve kullanıcılar üzerine bir inceleme: To The Moon örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-07)Oyun, oyunun ötesinde olanı imâ eder ve açıklar. Bu çalışma oyunun çeşitli düzlemlerde “bir iletişim biçimi” olduğunu vurgulamaktadır. Oyunlar pek çok disiplin tarafından farklı gerekçelerle incelenmektedir. Ancak oyunların ... -
Postmodern tüketim kültüründe Z kuşağı üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık alışkanlıkları sorunu
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Çağımızdaki teknolojik gelişmeler hayatın her alanını etkilemekte ve bu konuya bağlı olarak bireylerin birbirleriyle iletişim biçimleri doğal olarak değişmektedir. Geleceğimizin tamamen dijital temeller üzerine kurulacağını ...