Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Dijital platformlar ve belgesel sinema
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Belgesel sinema toplumsal belleği temsil etme yönü ile yaşama dair bir gerçeklik sunar. ‘Sinema’ olması yönüyle sinematografik açıdan kurmaca özelliklerini de barındırmasından kaynaklanan tartışmalar olsa da ‘toplumsal’ ... -
Flee: hatırlamanın belgeseldeki tezahürü olarak animasyon
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Hafıza ister mikro düzeyde bireyin isterse makro düzeyde tüm toplumun yaşanmışlığını kendi algoritması içinde sentezleyerek kaydeden, bireyin tutumlarına dair bilgi sunan yegâne organik bir sistemdir. Hafızanın kayıt ... -
Filistin basınında Türkiye haberlerinin ele alınışı: Filistin gazetesi örneği
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada, 1 Ocak-31 Aralık 2011 aralığında ve 1 Ocak-31 Aralık 2016 aralığında olmak üzere iki yıla yayılan araştırma döneminde Filistin gazetelerinin Türkiye Cumhuriyeti hakkında oluşturduğu medya imajının ortaya ... -
Fotoğraftan hikâyeye: “enstANtane” belgeseli
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Toplumsal bir olgu olan dış göç olgusu gerek yazılı olarak kitaplarda, makalelerde, gerekse televizyon, sinema gibi görsel-işitsel mecralarda her zaman yerini bulmuştur. Sözlü tarih çalışmaları da, geçmiş önemli olayları ... -
Büyük veri çağında kişisel veri güvenliği üzerine bir alan araştırması: dijital yerliler ve dijital göçmenlerin güvenlik algıları
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Bu çalışma, ‘Büyük Veri Çağı’ olarak adlandırılan günümüzde kişisel veri güvenliğinin önemini vurgulamak ve bu alanda önemli rol ve sorumluluk sahibi olan bireylerin, dijital yerli- dijital göçmen olmaları bağlamında ... -
NFT eserler ile auranın dönüşü: dijital çağda kripto sanat
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Kripto para piyasalarındaki ticaret hacmini giderek genişleten NFT’ler, sanat eserlerini dijital olarak sertifikalandırmaya yarayan sanal bir yatırım aracıdır. Kullandığı blokzincir teknolojisi vasıtasıyla eserleri ... -
Küreselleşen politik krizlerde uluslararası haber ajanslarının rolü
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Yeni medya çerçevesinde ortaya çıkan bir odak olarak çevrimiçi sosyal ağlar küreselleşmenin sosyal süreçlerinde etkin bir rol üstlenmiş, iletişimi dünya çapında yaygınlaştırmıştır. Küresel haber sağlayıcılar olarak ... -
Siber kamusal alanda seyahat deneyiminin inşası: nöro-iletişim üzerinden yeniden anlamlandırmak
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Seyahat deneyiminin dönüşümü ve yeni seyahat deneyimleri inşasının özellikle siber kamusal alanlarda sosyal ağlar üzerinden yeniden tarif edildiği ve bu tarifin sosyal ağ kullanıcılarının kendi görünürlükleri üzerinden ... -
Web 1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0’ın tarihi
(Maltepe Üniversitesi, 2021)World Wide Web, belgelerin/ağların hipermetinler aracılığıyla dijital teknoloji üzerinden birbirine bağlanmasıdır. Hipermetin, metin, grafik ve her türden arşivi -belgeyi- belirtir. Web ile internet eş anlamlı değildir. ... -
Yakınsama kültürü
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Derin ve uzun süreli bir medya geçişi anında yaşıyoruz: medya endüstrilerinin işlettiği veya tüketicilerin medya içeriğini şuursuzca tükettikleri eski senaryolar yeniden yazılmaktadır. Bu değişiklikler ortaya çıktıkça, ... -
Zaman ve uzam kültürü
(Maltepe Üniversitesi, 2021)19. ve 20. yüzyılda modern Avrupa’nın kültürel ve entelektüel tarihiyle ilgili çalışmalar yapan Stephen Kern, “Zaman ve Uzam Kültürü” (Culture of Time and Space) adlı kitabında 1880 ile 1918 tarihleri arasında teknoloji ... -
Pandemi sürecinde katılımcı kültür ve dezenformasyon
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Yeni medyanın en belirgin özelliklerinden biri katılımcı kültür olgusu ile kendini göstermektedir. Bu yeni kültür olumlu ve olumsuz çıktılarıyla sorgulanmaktadır. Bu çalışmada Covit 19 pandemi sürecinde, medya içeriklerinin ... -
Video oyunları içerisindeki ürün yerleştirmeler (gamevertising) üzerine bir içerik analizi
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Gamevertising, video oyunları içerisinde yer alan reklamları inceleyen bir alandır. Gamevertising üzerine yapılan az sayıdaki çalışmanın çoğu video oyunları içerisindeki reklamların etkinliği ve hatırlanabilirliği ... -
Popüler kültürün arka yüzü: genç kadınlar Çukur’un toplumsal cinsiyet söylemini nasıl okuyor?
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Popüler kültürün başlıca uzamlarından olan televizyon son yıllarda artan içerik açlığını genellikle “kırılgan erkeklik” hikayeleriyle doyurmaktadır. Bunlar, babalarının vadettiği cennetin tükenmesine duydukları öfkeyi ... -
Geleneksel gazeteciliğin sonu mu? Ana akım medyadan ayrılan gazetecilerin dijital yayıncılık modelleri üzerine bir inceleme
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Türkiye’de güvencesizlik, ekonomik ve siyasi krizler, kapanan gazeteler ve politik sebeplerle ana akımın dışına itilen ya da ayrılmayı tercih eden pek çok tecrübeli gazeteci, mesleklerini bugün internet ağları üzerinden ... -
Consumers’ perceptions of online grocery applications: ‘Getir’ a case study in Turkey
(Maltepe Üniversitesi, 2021)With growing numbers of people using mobile applications, consumers can buy almost everything online. Time sensitivity has become a crucial aspect of individuals’ lives; working hours, commuting, education, and other ... -
Televizyon sağlık programlarının eleştirel sağlık iletişimi bağlamında izleyici yönünden analiz edilmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Gelişen enformasyon ve iletişim teknolojileriyle yeni medya ortamı her türlü sağlık enformasyonuna hiç olmadığı kadar kolay erişilmesine olanak sağlamasına karşın, televizyon sağlık enformasyonuna erişimde toplumun belli ... -
Goffman'da benliğin sunumu ve ideal yaşam algısı: pandemi döneminde Instagram üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Dünyayı sarsan Covid-19 salgınıyla birlikte bireylerin sosyal medyada geçirdiği zaman artmış, dijital iletişim yüzyüze iletişim kadar önemli hale gelmiştir. Bireyin yaşamını her yönden kuşatan dijital iletişim yeni ... -
Eleştirel söylem analizi çerçevesinde metin çözümlemesi: İstiklal Marşı örneği
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Söylem analizi sosyal bilimler alanında birbirinden farklı biçim ve içeriklerde uygulanabilir. Uygulama düzeyindeki bu farklılıkların temel nedenleri arasında analiz aşamalarındaki temel odaklar, temalar ve veriler ... -
Kobilerin geleneksel ve dijital medya pazarlama faaliyetlerinin karşılaştırmalı analizi: otomotiv sektör temsilcileri üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Kobiler istikrarlı ve sürekli bir büyüme hedefler. Bu hedef doğrultusunda bilinirliklerini arttırmak, markalaşmak ve hedefledikleri müşteri potansiyeline ulaşmak için çeşitli pazarlama araçlarından yararlanırlar. Bu ...