Browsing Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 84
-
100 yıllık bir Kız Lisesinin tarihini yazmaya çalışmak; “Genç fidanlar bahçesi, Erenköy İnas Sultanisi’nden Erenköy Kız Lisesi’ne 1916-2016” deneyimi
(Beta Basım Yayım, 2019)Türkiye’nin en eski kız okullarından biri olarak 1911’de İnas Numune Mektebi olarak açılan, kadınların yüksek düzeyde eğitim alması amacıyla 1916’da “Sultani” olarak lise eğitimine geçen Erenköy Kız Lisesi (EKL), günümüzde ... -
Associations between teacher-student interpersonal behaviors and student stress in english language classes
(Association of Talent under Liberty in Technology, 2013)This study explores the associations between student stress and teacher‐student interpersonal behaviors in the foreign language classroom. A sample of 114 students studying English at a private university in Istanbul, ... -
Bir pazarlama iletişimi unsuru olarak e-wom’un turizm ürünleri tercihine etkisi
(Maltepe Üniversitesi, 2015)Turistik mal ve hizmet üreten, pazarlayan ticari ve ekonomik kurumlar olan turizm işletmeleri iktisadi hayatta önemli bir yere sahiptirler. Konaklama işletmeleri, seyahat işletmeleri, turizmle ilgili ürünler üreten işletmeler ... -
Bir sağlık ve güvenlik konusu olarak obezite
(Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014)Obezite gibi tüm dünyada ve ülkemizde önde giden bir sağlık sorunudur. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) verilerine göre Avrupa Bölgesi‟nin en önemli halk sağlığı sorunudur. Yaygınlığı 20 yıl içinde üç kat artış göstermiştir. ... -
Birinci Dünya Savaşı'nda zulüm propagandasının kullanılması: İtilaf Devletleri'nin Alman karşıtı propaganda posterleri üzerine inceleme
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Zulüm propagandası (atrocity propaganda), düşmanın işlediği veya işlediği iddia edilen suçlarla ilgili bilginin kitle iletişim araçları vasıtasıyla aktarılmasını amaçlayan bir propaganda türüdür. Zulüm propagandasının ... -
Borçelik'te on numara işler
(Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014)Psikoloji biliminin insan davranışını açıklamaya yönelik temel teorik yaklaşımlarından birisi olan “Davranışçı Teori”ye göre insan davranışı, bu davranışı tetikleyen nedenler ve ardından takip eden sonuçlar açısından ... -
Büyük veri çağında kişisel veri güvenliği üzerine bir alan araştırması: dijital yerliler ve dijital göçmenlerin güvenlik algıları
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Bu çalışma, ‘Büyük Veri Çağı’ olarak adlandırılan günümüzde kişisel veri güvenliğinin önemini vurgulamak ve bu alanda önemli rol ve sorumluluk sahibi olan bireylerin, dijital yerli- dijital göçmen olmaları bağlamında ... -
By the power of SNS, we can… and yet…activism through SNS: potential and limıtations in Turkey
(İstanbul Aydın University, 2016)This research article summarizes the findings of a larger research study which attempted to gather data on Turkish activists’ perceptions on the scope, strength and limitations of digital activism. Qualitative data were ... -
Children in family purchase decision-making: Children's role in food product purchases from mothers' point of view
(2012)With a focus on children's influence on family purchase decisions, this study considers whether demographic differences such as age and family composition have a considerable influence over the type of behavior adopted by ... -
Consumers’ perceptions of online grocery applications: ‘Getir’ a case study in Turkey
(Maltepe Üniversitesi, 2021)With growing numbers of people using mobile applications, consumers can buy almost everything online. Time sensitivity has become a crucial aspect of individuals’ lives; working hours, commuting, education, and other ... -
Corporate communication in large-scale organizations in Turkey: Structure and responsibilities
(Elsevier, 2014)The current investigation aimed to gather data about how communication is structured in large-scale organizations, which departments are seen as part of corporate communication and what practitioners’ perceptions are ... -
Corporate communication practices in large-scale organizations in Turkey: Do they match corporate communication theory?
(Yakın Doğu Üniversitesi, 2016)This study aimed to measure corporate communication practices of large-scale organizations in Turkey. A corporate communication scale was developed as a result of a detailed literature review and a Delphi study carried out ... -
Çalışma hayatında sağlık ve güvenlik kültürü
(Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası, 2012)Kuruluşlar teknik açıdan kapsamlı bir İş Sağlığı ve Güvenliği yönetim sistemi geliştirmiş olsalar da, bu sistemleri işletecek olan çalışanlardır. İşyerinde olumlu bir sağlık ve güvenlik kültürü ortamı yaratılabilmesi, ... -
Çalışma yaşamı ve fotoğraf
(Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014)Bu bildiride fotoğrafın zamanı durduran özelliği ve evrenselliği üzerinden çalışma yaşamı dinamiklerini açıklamadaki gücü Tufan Kartal'ın tersanelerde çektiği fotoğraflar üzerinden tartışılacaktır. Fotoğraflar örtmeye, ... -
Çanakkale cephesine düşman askeri nasıl geldi? halkla ilişkiler, kamuoyu ve propaganda ekseninde savaş afişlerinin analizi
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Tanıtım ve propaganda çalışmalarıyla özellikle rıza üretimi ve ikna temelli iletişim çalışmaları, Dünya savaşları dönemine damgasını vurmuştur. Bu tarihi süreçte bizim için büyük önem taşıyan Çanakkale Savaşı’na düşman ... -
Çelikkord'ta iş sağlığı ve güvenliği
(Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014)Pirelli Grubu bünyesinde 1985 yılında modern araç lastiklerinin en kritik yapısal elemanlarından birini üreten Çelikkord kalitelerine verdiği önem sonucu kısa sürede Avrupa çelikkord sektörünün önde gelen firmaları arasına ... -
Deepening Knowledge on volunteers using a marketing perspective: segmenting Turkish volunteers according to their motivationsk
(SAGE Publications, 2020)A steady increase in the marketing-based managerial point of view by the third sector manifests itself when exploring the question of what motivates volunteers to make unpaid contributions to a nonprofit organization (NPO). ... -
Dijital medya stratejisi olarak nüfuz pazarlaması: Y kuşağı bireyler üzerine bir inceleme
(Kocaeli Üniversitesi, 02.11.2020)Bu çalışmanın amacı, dijital medyada nüfuzlu bireylerin kaynak pozisyonunda olduğu nüfuz pazarlamasına karşı, Y kuşağı tüketicilerin tutum ve algılarını incelemektir. Bu bağlamda katılımcılardan; nüfuzlu bireylerin sahip ... -
Dijital platformlar ve belgesel sinema
(Maltepe Üniversitesi, 2022)Belgesel sinema toplumsal belleği temsil etme yönü ile yaşama dair bir gerçeklik sunar. ‘Sinema’ olması yönüyle sinematografik açıdan kurmaca özelliklerini de barındırmasından kaynaklanan tartışmalar olsa da ‘toplumsal’ ... -
Duyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü
(Maltepe Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, günümüzde zorlu pazar yapısı altında pek çok işletmenin tüketicilerde marka sadakati oluşumu sağlamak amacıyla uygulamaya başladığı duyusal markalama stratejisinin etkin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. ...