Browsing Makale Koleksiyonu by Type "article"
Now showing items 1-20 of 48
-
100 yıllık bir Kız Lisesinin tarihini yazmaya çalışmak; “Genç fidanlar bahçesi, Erenköy İnas Sultanisi’nden Erenköy Kız Lisesi’ne 1916-2016” deneyimi
(Beta Basım Yayım, 2019)Türkiye’nin en eski kız okullarından biri olarak 1911’de İnas Numune Mektebi olarak açılan, kadınların yüksek düzeyde eğitim alması amacıyla 1916’da “Sultani” olarak lise eğitimine geçen Erenköy Kız Lisesi (EKL), günümüzde ... -
Associations between teacher-student interpersonal behaviors and student stress in english language classes
(Association of Talent under Liberty in Technology, 2013)This study explores the associations between student stress and teacher‐student interpersonal behaviors in the foreign language classroom. A sample of 114 students studying English at a private university in Istanbul, ... -
Bir pazarlama iletişimi unsuru olarak e-wom’un turizm ürünleri tercihine etkisi
(Maltepe Üniversitesi, 2015)Turistik mal ve hizmet üreten, pazarlayan ticari ve ekonomik kurumlar olan turizm işletmeleri iktisadi hayatta önemli bir yere sahiptirler. Konaklama işletmeleri, seyahat işletmeleri, turizmle ilgili ürünler üreten işletmeler ... -
Birinci Dünya Savaşı'nda zulüm propagandasının kullanılması: İtilaf Devletleri'nin Alman karşıtı propaganda posterleri üzerine inceleme
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Zulüm propagandası (atrocity propaganda), düşmanın işlediği veya işlediği iddia edilen suçlarla ilgili bilginin kitle iletişim araçları vasıtasıyla aktarılmasını amaçlayan bir propaganda türüdür. Zulüm propagandasının ... -
By the power of SNS, we can… and yet…activism through SNS: potential and limıtations in Turkey
(İstanbul Aydın University, 2016)This research article summarizes the findings of a larger research study which attempted to gather data on Turkish activists’ perceptions on the scope, strength and limitations of digital activism. Qualitative data were ... -
Children in family purchase decision-making: Children's role in food product purchases from mothers' point of view
(2012)With a focus on children's influence on family purchase decisions, this study considers whether demographic differences such as age and family composition have a considerable influence over the type of behavior adopted by ... -
Corporate communication in large-scale organizations in Turkey: Structure and responsibilities
(Elsevier, 2014)The current investigation aimed to gather data about how communication is structured in large-scale organizations, which departments are seen as part of corporate communication and what practitioners’ perceptions are ... -
Corporate communication practices in large-scale organizations in Turkey: Do they match corporate communication theory?
(Yakın Doğu Üniversitesi, 2016)This study aimed to measure corporate communication practices of large-scale organizations in Turkey. A corporate communication scale was developed as a result of a detailed literature review and a Delphi study carried out ... -
Çalışma hayatında sağlık ve güvenlik kültürü
(Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası, 2012)Kuruluşlar teknik açıdan kapsamlı bir İş Sağlığı ve Güvenliği yönetim sistemi geliştirmiş olsalar da, bu sistemleri işletecek olan çalışanlardır. İşyerinde olumlu bir sağlık ve güvenlik kültürü ortamı yaratılabilmesi, ... -
Çanakkale cephesine düşman askeri nasıl geldi? halkla ilişkiler, kamuoyu ve propaganda ekseninde savaş afişlerinin analizi
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Tanıtım ve propaganda çalışmalarıyla özellikle rıza üretimi ve ikna temelli iletişim çalışmaları, Dünya savaşları dönemine damgasını vurmuştur. Bu tarihi süreçte bizim için büyük önem taşıyan Çanakkale Savaşı’na düşman ... -
Deepening Knowledge on volunteers using a marketing perspective: segmenting Turkish volunteers according to their motivationsk
(SAGE Publications, 2020)A steady increase in the marketing-based managerial point of view by the third sector manifests itself when exploring the question of what motivates volunteers to make unpaid contributions to a nonprofit organization (NPO). ... -
Dijital medya stratejisi olarak nüfuz pazarlaması: Y kuşağı bireyler üzerine bir inceleme
(Kocaeli Üniversitesi, 02.11.2020)Bu çalışmanın amacı, dijital medyada nüfuzlu bireylerin kaynak pozisyonunda olduğu nüfuz pazarlamasına karşı, Y kuşağı tüketicilerin tutum ve algılarını incelemektir. Bu bağlamda katılımcılardan; nüfuzlu bireylerin sahip ... -
Duyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü
(Maltepe Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, günümüzde zorlu pazar yapısı altında pek çok işletmenin tüketicilerde marka sadakati oluşumu sağlamak amacıyla uygulamaya başladığı duyusal markalama stratejisinin etkin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. ... -
Dış pazarlara yönelme nedenleri ve stratejileri (Coca - Cola örneği)
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2005)İç piyasayı hedef almış bir pazarlamacı ile dış piyasayı hedef almış bir pazarlamacının amaç ve temel işlevi aynıdır. Ayrı olan, içinde çalıştıkları ortamdır. Uluslararası Pazarlamacının müşterileri kendi ülkesinin dışındaki ... -
Eğitim haberlerinin metalaşmasını reklam ve reklam haberler üzerinden okumak
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın problemini, yeni sağ politikalar çerçevesinde eğitimin metalaşmasına ilişkin Türkiye basınını temsilen seçilen gazetelerin eğitime ilişkin sayfalarında yer verdikleri reklam ve reklam haberler üzerinden nasıl ... -
Explorıng students’ attributions for their successes and failures in English language learnig
(İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa, 2010)Though there has been a growing interest on exploring learners’ perceptions of successes and failures, this issue has not attracted the attention it deserves in the field of foreign language learning, particularly in EFL ... -
Global marka taratmak üzerine bir çalışma
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Çalışmada; başlıca global marka yaratma serüveninin, herhangi bir disiplinin çoklu öğretilerden bağımsız analiz edebileceği bir macera olmadığı gösterilmek istenmiştir. Bu nedenle, global marka yaratma süreçlerinin ... -
Haber merkezlerinde dolaylı denetim: bir katılımlı gözlem çalışması
(Maltepe Üniversitesi, 2015)Editoryal bağımsızlık iddiasının temel dayanak noktalarından biri, haber üretim sürecinde, muhabirin emeği üzerinde doğrudan bir denetimin olmamasıdır. Ancak yeni kapitalist düzende, tüm diğer işyerleri gibi, haber ... -
Hizmet sektöründe müşterinin memnuniyetinin pazarlamaya etkisi; Starbucks, Caffe Nero Ve Kahve Dünyası örneği
(Maltepe Üniversitesi, 2021)Günümüz koşullarında firmaların birbirleriyle olan rekabetlerinden dolayı her zaman müşterilerini memnun etmesi, onlarla ilişki içinde olması ve onlara yarar sağlayacak koşullar geliştirmesi zorunlu bir hale gelmektedir. ... -
Instagram fenomenleri ve reklam ilişkisi: Instagram fenomenlerinin gözünden bir değerlendirme
(Maltepe Üniversitesi, 2016)Yüksek oranda kullanıcısı bulunan ve birbirinden farklı özellikleri olan sosyal ağlar üzerinden hedef kitleye ulaşabilmek reklamverenler ve markalar için büyük önem taşımaktadır. Sosyal ağlarda yer almak isteyen ...