Browsing İletişim Bilimleri Tez Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 67
-
Türkiye'de toplumsal değişme ve belgesel sinema
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Türkiye’de belgesel sinema, akademik olarak üzerinde yeterince çalışılmamış bir alandır. Yapılan çalışmalarda da zayıf bir tarihçe bilgisinin üzerine pek çıkılamamış, belgesel sinema, onu belirleyen toplumsal koşullarla ... -
Türkiye'de toplumsal değişme ve belgesel sinema
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Türkiye’de belgesel sinema, akademik olarak üzerinde yeterince çalısılmamıs bir alandır. Yapılan çalısmalarda da zayıf bir tarihçe bilgisinin üzerine pek çıkılamamıs, belgesel sinema, onu belirleyen toplumsal kosullarla ... -
Medya mülkiyetine ilişkin düzenlemeler ve dünyadaki örnekler bağlamında Türkiye için bir medya mülkiyeti modeli önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)20. yüzyılın son çeyreğinde dünyada yaşanan küreselleşme eğilimlerinin ve teknolojik gelişmelerin hız kazanması, beraberinde ideolojik yapılanmalardaki değişimi getirmiştir. Bu değişim, liberal düşüncenin etkinliğini ... -
Medya mülkiyetine ilişkin düzenlemeler ve dünyadaki örnekler bağlamında Türkiye için bir medya mülkiyeti modeli önerisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)20. yüzyılın son çeyreğinde dünyada yaşanan küreselleşme eğilimlerinin ve teknolojik gelişmelerin hız kazanması, beraberinde ideolojik yapılanmalardaki değişimi getirmiştir. Bu değişim, liberal düşüncenin etkinliğini ... -
Marka kişiliği çerçevesinde arketip yaklaşımı yoluyla reklamlarda hikaye anlatımı
(2014)Kıyasıya rekabetin yaşandığı günümüzün post modern pazarlarında firmalar açısından bütüncül iletişim stratejilerinin oluşturulması bir gereklilik haline gelmiştir. Pazarlama iletişiminin tüm unsurlarının birbirleriyle ... -
Postmodern tüketim ve tüketicinin değişen özellikleri “Online satın almaya yönelik tutumların ayrıştırılmış planlı davranış teorisi çerçevesinde incelenmesi”
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Yirminci yüzyılda insanlar ve kültürel biçimleri kitle iletişim araçlarıyla büyük ölçüde değişime uğramıştır. Tüketimin de kültürün bir parçası olduğu düşünüldüğünde günümüz postmodern tüketim kültürü içerisindeki tüketicilerin ... -
Türk dizilerinin Balkanlar’daki etkileri (Sırbistan, Karadağ ve Bosna Hersek Örneklemi) Kültürlerarası iletişim bağlamında; Türk dizilerinin fahri elçiler olmaları söyleminden hareketle, Türk ve Balkan toplumlarının, kültürel ve tarihi benzerliklerini okumak
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tez çalışmasının temel amacı, Türkiye’de mevcut iletişim çalışmaları arasında eksikliği hissedilen, kültürlerarası iletişim inceleme ve çalışmalarına katkı sağlamak, ülkemizde sınırlı kaynaklara sahip olan kültürlerarası ... -
Televizyonda yayınlanan izdivaç programlarında toplumsal cinsiyetin temsili
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Televizyonda yayınlanan izdivaç programlarını toplumsal cinsiyet bağlamında ele alan bu çalışmada, evlenmek amacıyla bu programlara katılan kadın ve erkek adayların evlilik kriterleri, kitle iletişim kuramları ve feminist ... -
Kamu spotlarında tartışmalı reklam yaklaşımının kullanılması: T.C. Sağlık Bakanlığının "sigara pişmanlıktır" kampanyasının izleyiciler üzerindeki etkisi
(Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu doktora tezinde, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı, Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen "Sigara Pişmanlıktır" kampanyasında yayınlanan, sigara kullanımın zararları ile ilgili kamu spotlarında ... -
Tüketim kültürü bağlamında üretici tüketici kavramsal marka ilişkisi simüle edilmiş yaşam alanları
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, simüle edilmiş yaşam alanları üzerinden üretici-tüketici-kavramsal marka ilişkisi, tüketim kültürü olgusunun da katıldığı bütüncül bir yaklaşımla ele alınmıştır. Bu çerçevede alanlararası etkileşimin boyutları ... -
Lüks tüketim algısı ve lüks tüketim odaklı tüketici davranışları üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Küreselleşmenin etkisi ile sınırların ortadan kalktığı dünya pazarında mal ve hizmetlere bugün her ülke vatandaşı aynı koşul ve standartlarla ulaşabilmektedir. Özellikle gelişmekte olan ülkelerin, genç, dinamik ve tüketim ... -
Derviş Zaim sinemasında öz-biçim bağlamında dil ve üslup arayışları
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tez çalışmasında, sinemanın içinde barındırdığı diğer sanatlarla olan ilişkisinde plastik sanatların varlığı ve sinemaya katkısı biçim-anlam bağlamında ele alınmıştır. Farklı disiplinler olmalarına karşın sinema ve plastik ... -
Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirmeve etiksel bir yaklaşım
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde, pazarlama iletişimi yöntemi olan reklama karşı bazı tüketicilerin bağışıklık kazanması ve reklamlardan kaçmanın yollarını araması gibi nedenlerden dolayı, reklamın tutundurma etkisi azalmakta ve reklamcıları ... -
Politainment (eğlenceli siyaset) kavramı bağlamında Türkiye'de siyasal seçim kampanyalarının analizi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu tez çalışmasında, 1950’lerden itibaren ABD’de başlayan ve ardından Avrupa’da benzer uygulamalarının gözlemlendiği “Amerikanvari” siyasal seçim kampanyalarının, Türk siyasi yaşamındaki izleri araştırılmaktadır. Türkiye’de ... -
Televizyonda yayınlanan izdivaç programlarında toplumsal cinsiyetin temsili
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Televizyonda yayınlanan izdivaç programlarını toplumsal cinsiyet bağlamında ele alan bu çalışmada, evlenmek amacıyla bu programlara katılan kadın ve erkek adayların evlilik kriterleri, kitle iletişim kuramları ve feminist ... -
Dijital demokrasi: Türkiye'de yeni medya ve siyasal katılım.
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)2000'li yılların ortalarından itibaren Twitter'ın politik değerine siyasetçiler, gazeteciler ve akademisyenler tarafından dikkat çekilmekte, Twitter kullanımı ve siyasal katılım arasındaki ilişki hakkında giderek büyüyen ... -
Dijital demokrasi: Türkiye'de yeni medya ve siyasal katılım
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)2000'li yılların ortalarından itibaren Twitter'ın politik değerine siyasetçiler, gazeteciler ve akademisyenler tarafından dikkat çekilmekte, Twitter kullanımı ve siyasal katılım arasındaki ilişki hakkında giderek büyüyen ... -
Belgesel ve kurmacadan hareketle "Godfrey Reggio ve Ron Fricke sineması" ve sinemada yeni dil arayışları
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, belgesel ve kurmacadan hareketle çağdaş sinemadaki yeni anlatım yöntemleri incelenmiştir. Araştırmada, belgesel ve kurmaca ayrımında etkili olan gerçekçilik sorunu ele alınmış ve her iki türün benzerlikleri ... -
Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı açısından sosyal medya sanal dünya oyunu olarak Second Life örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Sosyal medya sanal dünya oyunları, çevrimiçi olarak birden fazla kişiyle oynanan sayısal bir oyun türüdür. Bu oyunlar, kullanıcılarına sanal ikinci bir yaşamı vaat etmektedir. Araştırma çerçevesinde ele alınan Second ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminde kültür faktörü ve sağlık alanında bir uygulama
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Müşteri ilişkileri yönetimi teknolojinin, özellikle de iletişim teknolojisinin gelişmesi ile birlikte, küreselleşen dünyada artan rekabete uyum sağlayabilmek adına geliştirilmiş bir stratejidir. Müşteri ilişkileri yönetiminin ...