Havayolu işletmelerinde entelektüel sermayenin piyasa değeri-defter değeri oranına etkileri
Citation
Odabaşoğlu, Ş. (2019). Havayolu işletmelerinde entelektüel sermayenin piyasa değeri-defter değeri oranına etkileri. Havacılık Araştırmaları Dergisi. 1(1), s. 1-23.Abstract
1990 yılından itibaren yaşanan bilgi teknolojilerindeki gelişmeler ve küreselleşme, işletmeler için rekabet ortamını artırmış ve yeni ekonomik düzenin temel üretim faktörü olarak karşımıza entellektüel sermayeyi çıkarmıştır. Entellektüel sermaye, zenginlik yaratma adına kullanılan bilgi, enformasyon, entellektüel mülkiyet ve deneyim anlamına gelmektedir. Bu araştırma ile bilginin, teknolojinin ve yenilikçi düşüncelerin en yoğun kullanıldığı, müşteri memnuniyeti ve sadakati temelli faaliyet gösteren havayolu işletmelerinde entellektüel sermayenin piyasa değerine etkileri incelenerek, firma değerlemesinde etkinliğinin bulunması amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde, entelektüel sermaye katma değer katsayısı yöntemi temel alınarak, küresel ölçekte faaliyet gösteren 23 havayolu işletmesinin finansal göstergeleri incelenmiştir. Panel veri analiz yöntemi kullanılarak yapılan çalışma neticesinde, piyasa değeri defter değeri oranı ile insan sermayesi etkinliği arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki, yapısal sermaye etkinliği arasında ise istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar elde edilememiştir. Rapid developments in information technologies, which have started since 1990, have increased the
competitive environment for enterprises. This situation has brought us the concept of intellectual capital as
the basic production factor of the new economic order. Intellectual capital means knowledge, information,
intellectual property and experience used to create wealth. For organizations, intellectual capital has become
the determinant of competition and existence. This research; The aim of this course is to examine the effects of intellectual capital on the market value and to have an effect on the valuation of companies in airline
companies operating on the basis of customer satisfaction and loyalty, where knowledge, technology and
innovative ideas are used most intensively. For this purpose, the financial indicators of 23 airline companies
operating on a global scale were analyzed based on the intellectual capital value added coefficient method.
As a result of the study using panel data analysis method, a statistically significant and positive relationship
was found between market to book value ratio and human capital efficiency.
Source
Havacılık Araştırmaları DergisiVolume
1Issue
1Collections
- Makale Koleksiyonu [99]
The following license files are associated with this item: