Havacılıkta kriz yönetimi: Southwest Havayolları örneği
Citation
Arslan, A. H. (2019). Havacılıkta kriz yönetimi: Southwest Havayolları örneği. Havacılık Araştırmaları Dergisi. 1(1), s. 42-56.Abstract
İşletmeler, günümüz iletişim teknolojilerinin yarattığı dijital mecranın vazgeçilmezi sosyal medya
platformlarında her an markalarını, ürünlerini, imaj ve itibarlarını olası kriz tehditlerine karşı korumak
zorundadırlar. Özellikle havacılık sektörü, krize oldukça açık bir sektör durumundadır. Eğer işletmeler, kriz
öncesinde olası kriz senaryolarını doğru planlamış ve önlemlerini alıp hazırlık yapmışlar ise kriz sürecini
sağlıklı bir şekilde yönetilebilmektedirler. Kriz yönetimi; idareci veya yöneticinin, olası tehditlere karşılık
yaptığı hazırlıklar ile markasını olumlu veya olumsuz her açıdan gerçekleşebilecek durumlara karşı koruyup
içine düşülen durumdan en yüksek faydayı sağlamak için tüm süreçleri yönetebilmesidir. Kriz yönetiminde
havacılık sektöründe yaşanmış bir örneği mercek altına alan bu çalışmada amaçlı örneklem tercih edilmiş; her
gün yüzbinlere insana hizmet veren bir işletmede oluşan büyük bir kriz karşısında işletmenin nasıl davrandığını
gösterebilmek amacıyla Southwest Havayolları örneklem olarak seçilmiştir. Dünyanın en büyük low cost
havayolu şirketi olan Southwest Havayollarının Temmuz 2016’da yaşadığı teknoloji krizini nasıl yönettiği
analiz edilmiştir. Çalışmada; literatür bilgisi verildikten sonra örneklemde yer alan Southwest Havayollarının
yaşadığı teknik sorun sonrasında, marka itibarının zedelenmesini önlemek adına hayata geçirilen sosyal medya
stratejileri, nitel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın,
havacılık sektöründe markaların olası krizlerin çözüm sürecine ışık tutacağı düşünülmektedir. Organizations are obliged to protect their brands, products, images and reputations against probable crisis treats
within the social media platforms that is created by the communication technologies and indispensable digital
media, at any moment. Especially, Aviation sector is in the situation that is up for those kind of crises. If the
organizations have correct planned and prepared the probable crisis scenarios before the crisis, crisis period
shall be managed in a more healthy way. Crisis management; is the ability of the manager to manage all
processes in order to protect its brand against possible or negative situations in order to maximize the benefit
of the situation with the preparations made in response to the possible threats. A true story of Soutwest Airlines has been selected as a sample under the entitled crisis management in aviation sector in order to express how
an organization act in the case of a big crisis in such an organization that provides service for hundreds of
thousands people daily. We had analyzed how The world’s biggest low cost airline, Southwest Airline, has
managed the technology crisis experienced in July, 2016.In the study, following the literature information,
analysis related to airline’s actualized social media strategies in order to prevent their brand reputation injury
following the experienced technical problem has been made via qualitative description method. It is thought
that, the study will shed light on the brand’s solution processes in the event of probable crisis in aviation sector.
Source
Havacılık Araştırmaları DergisiVolume
1Issue
1Collections
- Makale Koleksiyonu [99]
The following license files are associated with this item: