Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem Atak, İrem
dc.contributor.authorArslan, Dilara
dc.date.accessioned2019-05-03T13:25:39Z
dc.date.available2019-05-03T13:25:39Z
dc.date.issued2018-12
dc.date.submitted2018-12-03
dc.identifier.citationArslan, Dilara (2018). Latans dönem çocuklarında akademik başarı ve saldırganlık dürtü düzeyleri arasındaki ilişkinin peri masalları testiyle değerlendirilmesi. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/283
dc.description.abstractBu araştırma akademik başarı düzeyi yüksek ve düşük olmak üzere iki grup latans dönem çocuğunun saldırganlık dürtü düzeylerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Psikanalitik kuramda latans dönem ödipal dönemi takip eden, 6-11 yaş arasındaki dönemi ifade eder. Bu yaş dönemindeki çocuklarda cinsel merakın yerini entelektüel yatırım alması ve ödipal rekabetin akademik alandaki rekabete yerini bırakması beklenmektedir. Rekabet saldırganlık dürtüsünün işlenerek ortaya konmasını gerektirmektedir. Okul çağını kapsayan latans dönemde notlandırma ve akademik başarı 9,10 ve 11 yaşlarda önem kazanmaya başlamaktadır. Yapılan tez çalışmasında not ortalamalarına göre 9,10,11 yaşlarında 25 başarılı ve 25 başarısız çocuk belirlenmiş ve bu çocuklarda saldırganlık dürtü düzeyleri peri masalları testiyle değerlendirilmiştir. Başarılı olarak belirlenmiş çocuklarda kıskançlık olarak saldırganlık değişkeni başarısız öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). Başarısız olarak belirlenmiş çocuklarda ise dürtüsel saldırganlık, oral agresyon değişkenlerinin başarılı öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür (p<0,05).en_US
dc.description.abstractPurpose of the resarch is comparing the level of two groups latency period which is high and low level of academic achivement. In psychoanalaytic theory, the latency period refers to the ages between 6 and 11 which follows oedipal period. It is expected that in this age period children will invest intellecutal fields instead of sexual curiosity and oedipal competion leave its place in the field of academic competition. Competition requires the processing of aggression impulse. In latency period grading starts at the age of 9, 10 and 11. Agressive impulse levels were evaluated by using fairy tale test at the age of 9, 10, 11 year old students who were identified according to their avarage grades who were 25 high achivers and 25 low level students. Children who were identified as successful, agression of jelousy variable was founded higher than low achievers (p<0,05). On the other hand among low achievers, the agression impulse and oral agression variables are founded higher than high achievers (p<0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.subjectakademik başarısızlıken_US
dc.subjectlatans dönemen_US
dc.subjectsaldırganlık dürtüsüen_US
dc.subjectperi masalları testien_US
dc.subjectacademical sucsessen_US
dc.subjectacademical failureen_US
dc.subjectlatency stageen_US
dc.subjectlevel of agression driveen_US
dc.subjectfairytale testen_US
dc.titleLatans dönem çocuklarında akademik başarı ve saldırganlık dürtü düzeyleri arasındaki ilişkinin peri masalları testiyle değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the relationship between academical success and level of agression drive in children in latency period through fairytale testen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.contributor.institutionauthorArslan, Dilara


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record