Browsing Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresi by Access Type "http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/"
Now showing items 1-20 of 79
-
Analysis of the internal factors of the formation of crisis conditions on the position of Ukraine in the global economy
(Maltepe Üniversitesi, 2019)The article deals with the problems of studying economic crises in different periods of development of the economy of Ukraine. Crisis conditions have become an important issue of the Ukrainian economy. Despite the growth ... -
The asymmetric effects of oil price shocks on economic activities in Algeria: An empirical analysis
(Maltepe Üniversitesi, 2018)This article analyses the impact of oil price shocks on economic growth, unemployment, government revenue and government expenditure in Algeria using a Structural Vector Autoregressive methodology for the period 1970-2017.We ... -
Automating the virtual hosts maintenance in a multisite environment
(Maltepe Üniversitesi, 2018)There are many companies, that offer platforms, hosting multiple sites and applications, offering identical or similar services and functionalities, but are different in design and have different domain names and ... -
Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde Türkiye’nin dış ticaret politikalarının değerlendirilmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Dünyada özellikle İkinci Dünya Savaşı sonrasında küreselleşme hareketlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte, ekonomik alanda da çeşitli entegrasyon hareketleri hız kazanmaya başlamıştır. 1957 yılında altı Avrupa ülkesi arasında ... -
Bank specific macroeconomic and industry specific determinants of bank performance and risk. The case of Kazakhstan
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Aftermath the global financial crisis many of the superior, in economic terms, or as many call them, developed economies struggled with the problems that they themselves have accumulated during pre-financial crisis times ... -
Bankacılık sektöründe finansal inovasyonun bölgelerin büyümesine etkileri
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Çalışmada, finansal gelişme ve büyüme arasındaki ilişki finans piyasaları içinde önemli yere sahip olan bankacılık sektörü üzerine yoğunlaşılmaktadır. Bankalar teknolojinin gelişmesine parelel olarak teknoloji alt yapılı ... -
The contribution of agile marketing to the efficiency of marketing operations: An emprical study in a telecommunication company
(Maltepe Üniversitesi, 2018)This research has been carried out in order to evaluate the contribution of agile marketing methodology, which is considered to provide the highest quality product in the fastest possible time, in the environment where ... -
The Cyprus conflict: Searching for a solution to the dispute over exclusive economic zone in the mediterranean sea
(Maltepe Üniversitesi, 2019)The Cyprus conflict gained momentum after oil and gas reserves were discovered in the Eastern Mediterranean region. This research examines the policies of regional and global actors regarding the problem to investigate ... -
Deri sektöründe Ür-Ge: Devekuşu derisi işlentisi ve saraciyelik bir ürüne dönüşümü
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Devekuşu derileri egzotik deri grubunda yer alıp oldukça pahalı fiyatlarıyla satışa sunulan derilerdir. Bu çalışmada ergin devekuşu derileri özel bir reçete ile işlenerek saraciye işlemine uygun olarak mamul hale getirilmesi ... -
Determining consumers' electronic word of mouth motivations in online communuties and a study
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Lots of messages are recieved by customers through mass communication. Thus, they tend to rely on word of mouth, which is one of the most objective ways of receiving information at shopping. At this point, word of mouth ... -
Determining the importance of inter organizational factors influencing cooperation of Iranian companies in the insurance industry
(Maltepe Üniversitesi, 2019)By increasing the penetration rate of insurance on one hand and the increased number of Iranian insurance companies, on the other hand, the structure of the insurance industry in Iran has been changed. These changes affect ... -
Dijital dönüşümde öncelikli alanlar ve ilgili teknolojiler
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Dönüşüm yaşamın doğasında vardır. Geçmişte vardı, bugün var, gelecekte de var olacak. İnsanlık ilk çağlardan, tarım toplumuna, sınai çağına, endüstri, bilgi ve bilişim çağına aşamalı geçişler yaşamıştır. İçinde bulunduğumuz ... -
Dijital dünyada analog kalmamak için insan kaynaklarının dönüşümü
(Maltepe Üniversitesi, 2019)15. yüzyılda sömürgecilik ve merkantilizm ile başlayıp sanayi, iletişim ve bilgi devrimleri ile yayılan küreselleşme, dünyayı adeta küçültmüş, fırsatları ve riskleri ortaklaştırmıştır. 21.yüzyılda küreselleşme ile; ... -
Dijital liderlik
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Kürselleşen dünyada işletme sahipleri ve örgütler bir yöneticiden daha öte bir lidere ihtiyaç duymaktadır. Çalışanların bireysel güçlerini farklı yöntemlerle harekete geçirebilme becerisine sahip olan liderler işletmeyi ... -
Döviz kuru ve makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada 2005-2018 yılları arasında Amerikan Doları/TL kuru ile makroekonomik değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisi incelenmektedir. Çalışmada Dolar/TL kuru ile nedensellik ilişkisi incelenen değişkenler; Borsa ... -
E-dönüşüm uygulamalarında güvenlik
(Maltepe Üniversitesi, 2018)İşletmelere maliyet ve verimlilik avantajı sağlayan e-dönüşüm projelerinde kişisel verilerin gizliliğine gereken önemin verilmemesi başta olmak üzere yapılan bir takım yanlışlar büyük maddi zararlara ve itibar kayıplarına ... -
E-tourism and the case of Kuşadası
(Maltepe Üniversitesi, 2018)With globalization, the dimensions of trade in the national and international fields have expanded considerably. It has become a necessity to be involved in the developing virtual world and to use communication technologies ... -
The effect of human capital in corporate academy on behavioral outcomes of employees
(Maltepe Üniversitesi, 2019)With the disappearance of borders, globalized markets have led organizations to seek new ways to sustain their lives. For this reason, organizations should follow the new opportunities to be formed and to organize the ... -
The effect of travel incentive to sales person performance in corporate channel
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Sales persons in corporate channel are responsible for selling the products and services to companies. They visit companies and improve relationship to convince them to buy products. Mostly these are white collar employees ... -
The effects of attitudes and social norms on ecologically conscious consumption behavior
(Maltepe Üniversitesi, 2018)Researchers have been expressing for many years about the fact that misuse of natural resource, over consumption practices and irresponsible consumption cause environmental deterioration. Reducing environmental deterioration ...