Dijital dünyada analog kalmamak için insan kaynaklarının dönüşümü
Citation
Telli Yamamoto, G., Zümrüt, N. ve Altun, D. (2019). Dijital dünyada analog kalmamak için insan kaynaklarının dönüşümü. International Congress on Business and Marketing. s. 360-370.Abstract
15. yüzyılda sömürgecilik ve merkantilizm ile başlayıp sanayi, iletişim
ve bilgi devrimleri ile yayılan küreselleşme, dünyayı adeta küçültmüş,
fırsatları ve riskleri ortaklaştırmıştır. 21.yüzyılda küreselleşme ile; ürünler,
beyinler, sermaye, enerji, bilgi ve daha birçok varlık, sayısız piyasada
değerlenir ve hızla alınıp satılır hale gelmiştir. Fırsatların ve risklerin tüm
dünyaya yayılması yeni oyuncuları sahaya çıkarmış, giderek kızışan küresel
rekabet ile Endüstri 4.0’ın getirdikleri birleşince işletmeler “yeni dünyaya
adapte olmak için dönüşmek” ya da “yok olmak” seçenekleri ile karşı karşıya
kalmıştır. Dijitalleşme; düşünme biçimlerini, tasarım, üretim ve satış
süreçlerini, tüketim alışkanlarını ve daha birçok yönden yaşamımızı
değiştirmektedir. Gündelik yaşam ve iş dünyası bu şekilde değişirken bütün
bunların merkezinde olan insan da bu dalgadan payını almaktadır. Mal ve
hizmetlerin üretiminde insan gücüne ihtiyaç neredeyse kalmamış, bunun
yerine insandan, otomasyona geçirilmiş süreçlerin koordinasyonu beklenir
hale gelmiştir. Büyük veriyi toplamak, analiz etmek ve bundan sonuçlar
çıkarmak bilgisayarların işi olur ve asimetrik enformasyon azalırken, bu
sonuçları geleceğe yön vermek için kullanan insan fark yaratabilmektedir.
Sermaye vatansız hale geldikçe finans dünyası, bu sermayeyi inovasyona
yönelten ve en verimli şekilde değerlendiren uzmanları aramaktadır.
Ekonomik bir aktör olarak insanın rolü değişirken ondan beklenen bilgi,
beceri ve yetkinlik seti de bu eksende yeniden belirlenmektedir. Bu çalışmada
gerek çalışanlarda gerekse liderlerde şimdiye kadar aranan bilgi, beceri ve
yetkinlikler üzerine kurulmuş İnsan Kaynakları stratejisinin ve
uygulamalarının, içinde bulunduğumuz Dördüncü Sanayi Devrimi
çerçevesinde güncellenme pratikleri incelenecektir. Globalization, which started with colonialism and mercantilism in the
15th century and spread through respectively industry, communication and
information revolutions, almost shrunk the world, and shared the
opportunities and risks. With globalization in the 21st century; products,
brains, capital, energy, information, and many other assets got used to valued
and marketed in many markets.The spread of opportunities and risks to the
whole world has revealed new players, and as the result of the increasingly
intense global competition and Industry 4.0, the enterprises have faced the
options of "transform to adapt to the new world" or "disappear". The
digitalization changes our way of thinking, design, production and sales
processes, consumption habits and many more. While the daily life and the
business world change in this way, the human being who is at the center of
all this takes its share from this wave. The need for manpower in the
production of goods and services is almost absent. Instead, they are expected
coordinating the automated processes. Collecting and analyzing the big data
and make inferences is the job of computers. Asymmetric information is
decreasing, and only the people who use these inferences to guide the future
can make a difference. As the capital becomes stateless, the world of finance
seeks out the experts who direct this capital to innovation and evaluate it in
the most efficient way. While the role of man as an economic actor is
changing, the knowledge, skill and competency sets expected by him are
redefined in this axis. In this study, within the framework of the Fourth
Industrial Revolution the update practices of Human Resources strategy and
applications will be examined.
Source
International Congress on Business and MarketingCollections
The following license files are associated with this item: