Yayın tarihi için 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi listeleme
Toplam kayıt 370, listelenen: 1-20
-
Okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazır bulunuşluk hakkındaki görüşlerinin alınması ve ilkokula hazırbulunuşluk ölçeğinin uygulanması
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Okula başlama, çocuğun ve ailenin yaşamında önemli bir dönemdir. Okul olgunluğu veya okula hazır bulunuşluk çocuğun bedensel, zihinsel ve sosyal anlamda ilköğretimin gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır. Türkiye’de ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimlerinin desteklenmesi: “her güne bir etkinlik projesi”.
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Okul öncesi eğitimin amaçlarından biri, elverişsiz çevrelerden gelen çocukları ortak yetiştirme ortamında desteklemektir. Bu bağlamda geliştirilen bu proje, elverişsiz ortamlardan gelen çocukların, tüm gelişim ... -
Kaynaştırma eğitimi alan çocuklara yönelik okul öncesi öğretmenlerinin deneyimli ve deneyimsiz olma durumlarına göre öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bireyin akranları ile birlikte, sosyal bütünleşmesini sağlayan ve destek eğitim hizmetlerini içeren özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı bireyin sahip ... -
Resimli çocuk kitaplarında resimleme özelliklerinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu araştırmanın amacı, 3-6 yaş çocukları için yayımlanan resimli çocuk kitaplarının resimleme özellikleri bakımından incelenmesidir. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi ... -
Almanya ve Türkiye’nin okulöncesi eğitim sisteminin karşılaştırılması
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu araştırmanın amacı Almanya’daki okulöncesi eğitiminin incelenmesi ve Türkiye’deki okulöncesi eğitimi ile karşılaştırılmasıdır. Bu araştırma, gelişmiş bir ülke olan Almanya ile gelişmekte olan Türkiye'nin okulöncesi ... -
Öğretmen adaylarının çocuk hakları bildirgesine yönelik görüşleri
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Günümüzde 0-18 yaş aralığındaki bireylerin maruz kaldığı çok yönlü durumlar söz konusudur. Buna ilişkin çocukların haklarının açıkça tespitinin yapıldığı ve açıklandığı Çocuk Hakları Bildirgesi bulunmaktadır. Dünya’nın ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile okula uyum tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Duygusal düzenleme, kişinin amaçlarına göre duygularını yönetebilmesi, kontrol edebilmesi anlamına gelmektedir. (Gross ve Thompson, 2007). Olumsuz duyguların düzenlenmeye başladığı dönem okul öncesi dönemdir. Anne-bebek ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının toprak altına ilişkin bilgi düzeyleri
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Yaşadığımız dünyayı merak etmede ve anlamlandırmada fen önemli bir unsurdur. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi çocukların dünyayı anlamlandırmalarına yardımcı olacak en önemli alandır. Bu eğitim sayesinde çocuklar ... -
Çocukların ve öğretmenlerin çocukların öz düzenlemesi için kullandıkları stratejiler
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Çocuklar kendi öz düzenlemelerini sağlamak amacıyla birçok farklı strateji kullanır ve bu stratejiler çocukların test sırasındaki performanslarını etkiler (Miller ve ark. 2015). Ayrıca, öğretmenler de sınıf içerisinde ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu araştırmanın amacı; Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler (cinsiyet, mezun olduğu lise, özel eğitim veya kaynaştırma ... -
Instagram’da paylaşılan okul öncesi oyun videolarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu araştırmanın amacı sosyal medya üzerinde paylaşılan oyunların içeriğinin değerlendirilmesidir. Gelişen teknolojiyle her yaş grubundaki bireylerde sosyal medyanın kullanımı artış göstermektedir. Sosyal medya en ... -
“Öğretmene göre yaratıcı, gerçekten yaratıcı mı?” 48-72 aylık çocukların resim tamamlama etkinliklerinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için, yaratıcılığı bir şeyler yapmanın bir yolu olarak görmek faydalı olabilir. Yaratıcılık, doğru ya da yanlış cevaplar yerine yalnızca olasılıkların bulunduğu bir dünyayı farklı açılardan ... -
Okul öncesi döneme yönelik yayın yapan çocuk kanallarındaki reklamların çocukların cinsiyet rolleri açısından incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Bu araştırma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik yayın yapan televizyon kanallarında yayınlanan reklamların çocukların cinsiyet rollerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da yaşayan ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının “erken müdahale programları” ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu çalışma Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının “Erken Müdahale” programlarına ilişkin görüşlerini ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma ... -
Etkileşimli kitap okuma sonrası çocukların kitaplar hakkındaki görüşleri
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu araştırma 5-6 yaş çocuklarına etkileşimli kitap okuma tekniği ile okunan kitaplar hakkında çocukların görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: 5-6 yaş çocuklarına etkileşimli kitap okuma ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının hikaye anlatma tekniklerine ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Okul öncesi dönem öğretmenlerin hikaye anlatma teknikleri üzerinde ki tecrübeleri okul öncesi çocukları açısından çok önemlidir. Hikaye anlatmada bir çok teknik kullanılmaktadır. Hikaye anlatma teknikleri sıfır- altı yaş ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu çalışma İstanbul’un Ataşehir, Kadıköy ve Maltepe ilçelerindeki okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan ve sınıflarında kaynaştırma öğrencisi bulunan veya bulunmayan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçimleri ve meslek seçimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Meslek seçimi insanın hayatında verebileceği önemli bir karardır. Kişi için doğru meslek mutlu bir yaşam şeklidir. Mutluluk ile birlikte başarılı olmaktır. Bu çalışmada da okul öncesi öğretmen adaylarının meslek ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sınıf yönetimine karşı inanç ve tutumlarının incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Amaç: Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sınıf yönetimine dair inanç ve tutumları incelemektir. Araştırma verilerine ulaşmak için Martin, Yin ve Baldwin (1998) tarafından geliştirilen, ... -
Anne ve babaların çocukları için oyuncak seçiminde dikkat ettiği hususların incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)Oyun okul öncesi çağdaki çocuğun temel uğraşı, öğrenme için kullandıkları başlıca yoldur. Oyun çocuğun sosyalleşmesini sağlar, duygularını ifade edebilmesi ve büyümesini yansıtabilmesi için en uygun yoldur. Oyunda ilk başta ...