Eğitim Fakültesi
Sub-communities within this community
-
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü [26]
Department of Elemantary Mathematics Teacher Education -
İngilizce Öğretmenliği Bölümü [16]
Department of English Language Teaching -
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü [1]
Department of Mathematics and Science Education -
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü [80]
Department of Preschool Teachers Training -
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü [38]
Department of Guidance and Psychological Counselling -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölümü [1]
Department of Teacher Education for Mentally Disabled Students -
Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü [35]
Department of Special Education Teacher Training -
Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Bölümü [0]
Department of Teacher Training for Gifted Children
Recent Submissions
-
Thermal deactivation kinetics and thermodynamics of a silica gel using surface area data
(Springer, 2020)A new calculation method was presented using surface area data for the thermal analysis of adsorbents. Five parts from a silica gel (Hypersil) were heated at the temperatures of 500, 640, 700, 770, and 850 degrees C, ... -
Yaşam boyu öğrenme kavramına ilişkin kullanılan metaforlar
(2015)Bireysel ihtiyaçlar doğrultusunda, bireylerin her yaşta, her yerde ve her konuda öğrenmelerini destekleyen ve bu öğrenmeler için planlanmış faaliyetleri düzenleyen yaşam boyu öğrenme kavramı, sürekli ... -
An investigation of visual perseption levels of pre-school children in terms of different variables
(2019)Pre-school ages, which is the period of rapid development of all developmental areas, is the stage in which children acquire visual perception ability and this ability acquisition process accelerates between the ages of ... -
Ergenlerde saldırganlık ve sosyal beceri davranışlarının yordayıcısı olarak anne baba tutumları
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, ergenlerin anne baba tutumlarının saldırganlık ve sosyal becerisini anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını saptamaktır. Araştırmaya 6. ve 7. sınıfa devam eden 129 kız ve 131 erkek olmak üzere ... -
Özel gereksinimli birey farkındalığının 4-6 yaş çocuklarına kazandırılması
(Çağdaş Drama Derneği, 2018)Bu araştırmada çocuk edebiyatı ürünlerinden faydalanarak 4-6 yaş çocuklarına yaratıcı drama yöntemiyle özel gereksinimli birey farkındalığının kazandırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı ürünlerinden ... -
İlkokula devam eden kaynaştırma öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeyine yaratıcı drama yönteminin etkisinin incelenmesi
(Çağdaş Drama Derneği, 2018)Ülkemizde öğrenme güçlüğüne sahip kaynaştırma öğrencileri akademik ve sosyal yönden de problemler yaşamakta, arkadaşlarıyla etkileşimde zorlanmakta, sınıf içi etkinliklere ya sınırlı olarak katılmakta ya da hiç ... -
Investigation of the effects of peer interaction on language and play development of and individual with autism spectrum disorder
(2020)Aiming at acquiring language and play skills for individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD), this study uses multiple baseline design from single-subject research models supported by qualitative data. In the study, ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumları ile öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumları ile öz yeterlilik inançları arasında ilişki olup olmadığı ve eğitim alınan üniversiteye göre aile katılımına yönelik tutumların ve öz ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejilerin incelenmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018)Çocuğun okulla karşılaştığı ilk eğitim basamağı olan okul öncesi dönemde eğitimin hedefi öğrenci davranışlarının oluşturulmasıdır. Bu davranışların oluşmasını sağlayan, öğrencilerin motivasyonunu ve ilgisini arttıran, ... -
Examination of occupational resilience beliefs of in-service and pre-service early childhood educaiton teachers according to different variables
(Platform and Workflow by OJS/PKP, 2018)Occupational resilience contributes teachers to adapt difficult conditions of teaching, to deal with obstacles and to maintain professional commitment. The purpose of this research is to compare the occupational resilience ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki dayanıklılık inançları, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki dayanıklılık inançları, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ... -
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen konularının öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile şematik düzenleyiciyle öğretim yönteminin karşılaştırılması
(Kalem Academy, 2019)Bu araştırmanın genel amacı; hafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere Fen konularının (İskelet ve Solunum Sistemi) kazandırılmasında ve kalıcılığında doğrudan öğretim yöntemi ile şematik düzenleyici ile ... -
Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents
(2018)The purpose of this study is to determine the predictive level of test anxiety and selective attention skills on test performances of adolescents, who are studying in public and private schools and took TEOG (Transition ... -
Martin Heidegger ve Aristoteles'in sanat görüşlerinin incelenmesi
(Hamdi Bravo, 2020)Martin Heidegger, yorumbilgisel bir döngü ile sanatın kökenini varlık ve hakikat üzerinden açıklama yolunu izler. Diğer yandan Aristoteles, sanatın doğayı taklit ettiği görüşünü savunur. Bu yüzden ilk etapta Aristoteles’in ... -
Genel eğitim sınıfına yerleştirilmiş özel gereksinimli öğrencilerin problem davranışlarını azaltmada doğrudan davranışsal danışmanlığın etkililiği
(2017)The main purpose of this research is to determine the effectiveness of the Direct Behavioral Consultation (DBC), provided for the teachers in order to reduce the problem behaviours of handicapped students placed into regular ... -
İlköğretim ikinci kademe(ortaokul) ders programlarında yatay ve dikey ilişki
(Hacettepe Üniversitesi, 1992)Eğitim programı yatay ve dikey bakımdan kaynaşık olursa, öğrenme yaşantısı; 1) Kendinden önce gelene dayalı ve daha sonra gelene hazırlayıcı, 2) Yandaşı olan diğer yaşantılarla ilişkisi bakımından da daha anlamlı olur. ... -
A study on self-esteem, mother, father, and peer relations as predictors of cyberbullying and cyber-victimization in high school students
(2018)Cyberbullying is not a problem only based on thethe adolescents’ individual characteristics, but also it is better understood by considering the other environmental characteristics such as family and peers. ... -
Cerebral Palsy'li bireylerde etkili öğrenme ve iletişim için teknolojiden yararlanma
(Rüzgar Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, 2006)Cerebral Palsy (CP), doğum öncesinde, doğum sırasında veya doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak beyinde oluşan, ilerleyici olmayan, kalıcı nörolojik problemdir. Cerebral palsy'li çocuklar çeşitli derecelerde ... -
Uluslararası ilişkilerde eğretileme kullanımı
(Milli Savunma Üniversitesi, 2009)Dil, insan iletişiminin temel öğesidir. Dil, insan duygu ve düşüncelerinin ifade edilmesinin en önemli aracıdır. İnsan dili soyutu anlatmakta daima zorlanmaktadır. İnsanlar bu zorluğun üstesinden eğretileme denilen dil ... -
Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2013)The purpose of this study is to determine the impact of vocabulary enhancement activities on the general language proficiency levels of foreign language students. Students in the “control” group followed the regular curriculum ...