Havayolu şirketlerinin dijital pazarlama iletişiminin yolcu satın alma kararına etkisi
Citation
Karaağaoğlu, N ve Ülger, G . (2021). Havayolu Şirketlerinin Dijital Pazarlama İletişiminin Yolcu Satın Alma Kararına Etkisi . Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , 7(2), s. 176-206.Abstract
Havayolu şirketlerinin dijital pazarlama çalışmalarının yolcu satın alma davranışlarını üzerindeki
etkisinin incelenmesi bu çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Havayolu şirketlerinin web
sitesi, e-posta iletişimi, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, mobil uygulamalarından oluşan
dijital pazarlama unsurlarının havayolu yolcusunun uçak bileti satın alma kararını verme sürecinde
ne derece etkili olduğu Türkiye’de faaliyet gösteren biri tam servis sağlayıcı ve diğeri ise düşük
maliyetli olmak üzere iki havayolu şirketinin İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanından seyahat eden
yolcularına yöneltilen anket sorularıyla ölçülmüştür. “Havayolu Tercihlerini Etkileyen Faktörler
Ölçeği” kullanılmış, veriler basit doğrusal regresyon testi ve ANOVA testi kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda, dijital pazarlama iletişimi yöntemlerinin yolcu satınalma kararında
etkili olduğu ancak bu unsurların etkisinin havayolunun tam servis sağlayıcı veya düşük maliyetli
havayolu olmasına göre değişkenlik gösterdiği gözlenmiştir. The research aims to examine the impact of airline companies' digital marketing efforts on passenger
buying behavior. Digital marketing consisting website, e-mail, Facebook, Twitter, Instagram,
YouTube marketing and mobile applications’ effects in the process of purchasing decisions were
measured through two airline companies (full-service carrier and low cost airline), by survey
questions directed at passengers traveling from Istanbul Sabiha Gökçen Airport. The "Factors
Affecting Airway Preferences Scale" was used, and the data were analyzed using simple linear
regression test and ANOVA test. As a result of the research, digital marketing communication
methods are effective in passenger purchasing decisions, but the effects of these factors vary
depending on whether the airline is full service or low cost airline.
Source
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi DergisiVolume
7Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/iled/issue/60241/830869#article_citehttps://hdl.handle.net/20.500.12415/7523
Collections
- Makale Koleksiyonu [99]
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinde genel olgunluk modeli uygulaması
Vanlı Bizel, Gülhan (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-10)Bu çalışmanın amacı, stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinin genel olgunluk modeli uygulanarak yorumlanmasıdır. Bu çalışmada belirlenen sektör beyaz eşya sektörüdür ve tez çalışması bu sektör üzerinden Türkiye'deki ... -
Yenilikçi pazarlama uygulamalarının küçük ve orta boy işletmelerin (KOBİ) işletme performanslarına etkilerinin ölçümlenmesi: Rize iline yönelik bir uygulama
Bakır, Mehmet (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Sürekli değişen ve yaşanan değişmelere bağlı olarak gelişen dünya da, değişimin öncülüğünü yapan teknolojik ilerlemelerin oluşturduğu küreselleşme olgusu, büyüklükleri ve hukuki yapıları ne olursa olsun iktisadi hayatın ... -
Pazarlama yönetimi ve yeni bir ürün pazar araştırması
Ertek, Fırat Atakan (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde işletmeler sadece ihtiyaca cevap verme, ya da kaliteli ürün sunma veya ürün bazlı bir pazarlama stratejisiyle çok iyi bir şekilde ilerleyememekte, daha çok hedef kitlesinin duygularına hitap etmek ve müşterileriyle ...