Polislik mesleğinin ve polis meslek yüksekokullarında verilen insan hakları eğitiminin irdelenmesi
Citation
Küçükdoğru, S. (2011). Polislik mesleğinin ve polis meslek yüksekokullarında verilen insan hakları eğitiminin irdelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Abstract
Bu çalışmanın birinci bölümünde; Türk Emniyet Teşkilatı mensuplarının,
meslekte ve sosyal hayatta karşılaştıkları güçlükler ortaya konmuştur. Polislik
mesleği, çeşitli yönleriyle irdelenmiş ve görülen aksaklıklar dile getirilmiştir. İkinci
bölümde Emniyet Teşkilatının eğitim kurumları ve polis adaylarına verilmekte olan
insan hakları eğitiminin önemi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde Emniyet
Teşkilatı’nın % 90,4’lük gibi önemli bir kısmını oluşturan polis memurlarının mezun
oldukları Polis Meslek Yüksekokullarında verilen “İnsan Hakları Eğitimi”
ayrıntısıyla ele alınmıştır.
Elde edilen bulgular ışığında, PMYO’nda polis adaylarına verilen insan
hakları eğitiminin yetersiz olduğu görülmüştür. Bununla birlikte ulusal medyada, AB
raporlarında ve AHİM kararlarında yer alan ve aynı zamanda Türkiye’de ve dünyada
geniş yankı uyandıran, insan haklarını ihlal edici polislik uygulamaları ile ilgili
olaylar ve haberler, bu tespitimizi güçlendirmektedir. Ayrıca bu çalışmaya katkı
sağlaması için İstanbul Pendik İlçe Emniyet Müdürlüğü Önleyici Hizmetler Büro
Amirliğinde görevli 183 personele yapılan anketin sonuçları da bu yöndedir.
Emniyet Teşkilatının plansız ve sistemsiz eğitim politikasına vurgu yapılmış
ve önemli etmenler çözüm yollarıyla sunulmuştur. Yapılan anketin sonuçlarının,
çalışmada savunulan konuları desteklediğini söylemek mümkündür. In the first part of this study, focus on the challenges that members of the
Turkish National Police Organization face in the profession and social life. The
police profession has been examined from various aspects and the defects observed
have been stated. In the second part, the educational institutions of Turkish Police
and the importance of the human rights education given to the police candidates have
been emphasized. In the third part, the human rights education offered in Police
Vocational Schools in where 90,4 % of the police officer is educated evaluated.
In the light of this evaluation the human rights education given to the police
candidates in the Police Vocational Schools are not seem to fulfill to objectives. In
addition, events and news about police practices violate human rights, stated in EU
reports and ECHR resolutions and which have a broad echo in Turkey and the world,
strengthen our evaluation. Survey conducted with 183 staff members of the
Department of Preventive Services of Istanbul Pendik District Security Directorate.
After the experiment of the unplanned and unsystematic education policy of
the Police Organization of certain of its important factors, a number of solutions is
proposed. Also supports the evaluation made in the study.