Yazar "Çelik, Tuğba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Elektronik ticaret ve rekabet hukuku kapsamında çoktaraflı pazar yerleri(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Çelik, Tuğba; Tevetoğlu, Meteİnternet ortamındaki gelişmelere bağlı olarak, ulusal ve uluslararası ekonomi çevrelerinde, hızla artan bir biçimde ağırlığını hissettiren elektronik ticaret ve elektronik pazaryerleri kavramının, kapsamı ve genel olarak ekonomik etkileri açısından önemi her geçen gün artmaktadır. Bu gelişmeler ile birlikte, elektronik pazaryerlerinde üreticiler, satıcılar ve alıcılar gibi talep sahiplerinin karşılıklı arz ve taleplerini kısa sürede ve daha avantajlı şartlarda buluşturan platformlar yani aracı hizmet sağlayıcıları, önemli bir figür olarak karşımıza çıkmaktadır. Aracılık hizmetleri sağlayan bu platformlar, regülâsyonlara ve özellikle de rekabet kurallarına uyum sağlama sürecinde bazı yapısal, idari, hukuki farklılıklar ve sorunlar ile karşılaşıldığı bilinmektedir. Bu yüksek lisans tez çalışması ile elektronik ticaret ve elektronik pazaryerleri kapsamında rekabet hukuku açısından platformların yani aracılık hizmetleri sağlayan çok taraflı pazaryerlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Özellikle tüketicilere ulaşan (B2C) platformlara odaklanılmıştır. B2C ve diğer tür elektronik çok taraflı pazaryerlerinin çalışma içerisinde değerlendirilecek olan yıkıcı yenilik doğuran özellikleri ile regülasyonlara tam olarak uyum sağlamadıkları hatta regülasyon otoritelerinin bu teşebbüslere nasıl yaklaşılması gerektiği konusunda tek bir görüş veremedikleri anlaşılmıştır. Hayatın olağan akışı için de oldukça büyük yer kaplayan ekonomiye şekil veren platformların görmezden gelinmesi mümkün değildir. Hal böyle olmakla onları işleyişlerini ve rekabete uyum noktasında karşılıklı eksikliklerin ortaya konulmaya vi çalışılması önem arz etmektedir. Yakın gelecekte dijitalleşmenin etkilerini çok daha hızlı gözlemlemek ve bu doğrultuda toplum refahının devamlılığını sağlayabilmek için platformlara ilişkin tanımlamaların doğru bir yaklaşımla ortaya konulması gerekmektedir. Bu amaçlarla birinci bölümde türleri ve elektronik ticaret ile uluslararası boyutu incelenmiş, ikinci bölümde ise elektronik çok taraflı pazaryerleri, elektronik ticarette hizmet ve elektronik pazaryerlerinin türleri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölüm çalışmanın esas noktasını oluşturmakla, rekabetin korunması ile ilgili yasal düzenleme maddeleri ile ikincil mevzuatlardan bahsedilmiş ve elektronik çok taraflı pazaryerlerinin mevcut rekabet hukuku kavramları açısından yaşadığı sorunlar ve buna bağlı ortaya çıkan farklı sıkıntılar Avrupa Birliği direktifleri ile ulusal ve uluslararası örneklerle incelenmiştir.