Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özcan, Zeynep Çiğdem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    60-72 ay okula hazırbulunuşluk kontrol listesi geçerlilik ve güvenirlik çalışması
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Caymaz, Aşina Ecem; Şenay, Ayça; Yergin, Betül; Birdal, Damla; Avcıoğlu, Elvan; Güz, Enbiyanur; İlbeyi, Hatice; Aslan, Kübra; Turkay, Seda; Çobanoğlu, Sevde Ülkü; Şahin, Sıla; Uslu, Sıla; Ceylan, Ulviye; Konca, Zeynep Muhsine; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Okul öncesi eğitimin temel amacı öğrencileri soysal, bilişsel, duygusal, öz bakım ve motor becerilerinin desteklenmesidir. Bu dönemde öğrenilen beceriler onların ilköğretime ve gelecek hayata hazır olmalarında büyük önem taşır. Birinci sınıfa başlayacak bir öğrencinin bu becerilere ne kadar sahip olduğunu ve eksiklerinin olup olmadığını belirlemek önemlidir. Alan yazında bu becerileri ölçmeye yönelik ölçme araçları olsa da özellikle ebeveynlerin kullanabileceği ve çocuklarını değerlendirebileceği pratik bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 60-72 ay çocukların okul olgunluğu kontrol listesi ebeveyn formunun oluşturulması, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasının yapılmasıdır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Montessori eğitimi alan ve almayan öğrencilerin ilkokul matematik başarılarının değerlendirilmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Aygün Bozkurt, Fidal; Durmuşoğlu, Mukaddes; Toyran, Şule; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Hızla gelişen dünyada eğitimin daha rekabetçi bir boyuta taşınması ile birlikte öğrenciler okul öncesinden başlayarak akademik başarı odaklı bir eğitim ile karşı karşıya kalmakta ve bunun neticesinde özellikle ileriki akademik öğrenmelerin en önemli ayaklarından birini oluşturan matematik becerilerinin edinimi konusu önem kazanmaktadır. Alternatif eğitim modellerinden biri olan Montessori eğitim modeli matematik eğitimi üzerine kapsamlı ve sistematik bir programa sahiptir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi ve ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını karşılaştırmaktır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi öğretmen adaylarının 60- 72 aylık çocukların ölüm ve doğum konusunu algılama biçimlerinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Bulut, Ayşenur; Yetilmiş, Bensu; Sırtlı, Emel; Balcı, İlayda Nur; Kuruoğlu, İlayda; Doğan, Handan; Özdemir, Hamdi; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Erken çocukluk döneminde çocuklar hızla öğrenmekte, güncel yaşamda karşılaştığı olayların nedenini sıklıkla ebeveynlerine ve öğretmenlerine sormaktadır. Bu olaylar içinde doğum ve ölüm önemli bir yer tutmakta olup okul öncesi öğretmen adaylarının 60-72 aylık çocuklara doğum ve ölüm kavramlarını sorgulamalarına yaklaşımlarının saptanması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu Maltepe Üniversitesi 1. ve 4. sınıf okul öncesi öğretmenliği bölümüne devam eden 120 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘Öğretmen Adaylarının Çocukların Doğum ve Ölüm Kavramlarına İlişkin Görüşlerini Belirleme Formu’ kullanılmıştır. Veriler, 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin ortak derslerine gidilerek araştırmacılar tarafından elden toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçimleri ve meslek seçimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Bahadır, Sinem; Ulus, Simay; Özdemir, Hamdi; Dönmez, Özlem; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Meslek seçimi insanın hayatında verebileceği önemli bir karardır. Kişi için doğru meslek mutlu bir yaşam şeklidir. Mutluluk ile birlikte başarılı olmaktır. Bu çalışmada da okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçimleri ve meslek seçimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışmanın araştırma modeli "İlişkisel Tarama Modeli'dir."Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Maltepe Üniversitesi okul öncesi öğretmenliğine devam eden 200 öğrencidir. Veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Meslek Seçimi Anket Formu ‘dur. "Verilerin analizinde Excel programı kullanılacaktır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim