Yazar "Ünal, Eren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Lojistik hizmet kalitesi ile yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkide müşteri güveni ve memnuniyetinin rolü: Z kuşağı üzerine(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Ünal, Eren; Kara, Karahanİşletmeler online alışveriş müşterilerinin memnuniyet oranını arttırarak yeni müşteri kazanma maliyetinden çok daha düşük bir maliyetle eski müşterilerinde yeniden satın alma niyeti oluşturmanın çok daha verimli ve etkin olduğunu fark etmişlerdir. Müşterilerin lojistik hizmetlerden aldıkları kalitenin yeniden satın alma davranışının oluşmasında önemli bir öncül olduğu yapılan araştırmalarda görülmektedir. Ayrıca son zamanlarda gelişen teknolojiye hızlı adapte olma becerisine sahip olan Z kuşağı bireylerin pek çok alanda olduğu gibi yeniden satın alma tercihlerinde de farklılıklar olabileceği varsayımından hareketle bu kuşak özelinde yeniden satın alma niyetine etki eden öncüllerden müşteri memnuniyeti ve müşteri güveninin rolü ve etkisinin incelenmesine ihtiyaç duyulmuştur. Bu araştırmada Z kuşağı bireylerin lojistik hizmet kalitesi algılarının yeniden satın alma niyeti oluşturmadaki etkisinde müşteri memnuniyet düzeyi ve müşteri güven düzeyinin aracılık etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma ankete dayalı gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında literatürde geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiş ölçekler kullanılmıştır. Araştırmanın veri seti online anket çalışması yolu ile elde edilmiştir. Araştırmada toplam 706 anket toplanmıştır. Toplanan anketlere dayalı veri seti oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında altı ana hipotez geliştirilmiştir. Hipotezlerin test edilmesi için SPSS ve AMOS paket programları aracılığıyla istatistiksel analizler yapılmıştır. Bu kapsamda normallik testi, örneklem yeterlilik testi, keşfedici faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve aracılı etki analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre; internet üzerinden alışverişte Z kuşağının lojistik hizmet kalite algısının yeniden satın alma niyeti üzerinde pozitif yönde anlamlı etkiye sahip olduğu, müşteri memnuniyet düzeyinin ve müşteri güven düzeyinin lojistik hizmet kalite algısı ile yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkide aracılık etkisine sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet, medeni durum ve yaş demografik değişkenlerine göre fark analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda müşteri memnuniyet ve müşteri güven düzeylerinin lojistik hizmet kalitesi algısı ile yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkide etkin rol oynadığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre hem uygulamaya dönük hem de gelecek araştırmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir.