Yazar "Abant, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul temelli toplum çalışmalarında disiplinlerarası işbirliği ile çocuk gelişimi uygulamaları(T.C.Maltepe Üniversitesi, Eylül 2023) Enerem, Diğdem; Abant, MerveMaltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ) koordinatörlüğünde bütüncül okul yaklaşımıyla, disiplinler arası, kurumlar arası ve uluslararası iş birliği ile çocukların, öğretmenlerin ve ailelerin desteklenmeleri için okul temelli toplum çalışmaları yapılmaktadır. Okullar, çocuklar ve ergenler için başarılı ve sağlıklı bir geleceği ortaya çıkarmak noktasında önemli bir bağlamı temsil ederler. Çocuklar ve gençler sadece okullarda önemli miktarda zaman geçirmekle kalmaz; aynı zamanda bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini şekillendiren eylemlerde de bulunurlar (Savina vd., 2016). Çocuğun gelişimi çeşitli faktörlerden etkilenen dinamik ve karmaşık bir yapıdadır (Berk, 2013). Çocuğun ve gencin sağlıklı gelişimi için gerekli olan şey; doğru deneyimleri doğru miktarda ve doğru zamanda yaşamasını sağlamaktır (Perry ve Szalavitz, 2017). Çocukların ve gençlerin yaşam boyu sağlıklı davranışlar sergilemelerine yardımcı olmalarında okulların hassas bir rolü bulunmaktadır. Okulda oluşturulan olumlu bir duygusal ve sosyal iklimin gelişmesi akademik başarıyı (Ciotto ve Gagnon, 2018; Rucinski vd., 2018) ve okula devamı (Daily vd., 2020; Kim ve Gentle‐Genitty, 2020) arttırır. Stresi (Darling-Hammond ve DePaoli, 2020; Osher vd., 2016), okul terkini (Hughes ve Pickeral, 2013; Orpinas ve Raczynski, 2016) ve riskli davranışları (Cohen vd., 2009; Marsh ve Williams, 2014) azaltır. SOYAÇ merkezinde bireyin çevresiyle kurduğu karşılıklı dinamik ilişkilere ve etkileşime odaklanan çevreyle ilgili sistem yaklaşımından (Broenfenbrenner, 1979) yararlanılarak yürütülen okul temelli toplum çalışmalarında, okul terki riski ile karşı karşıya olan öğrenciler, öğretmenler, okul çalışanları ve öğrencilerin aileleri disiplinler arası, kurumlar arası ve uluslararası iş birliği ile desteklenmektedir. Bu çalışmalarda disiplinler arası bir alan olan ve çocuğu bir bütün olarak kabul ederek ona hizmet sunması adına çocuk gelişimi öğrencileri de yer almıştır. Çocuğa bütüncül bakmak, her alanda gelişim, öğrenme ve iyileşmeyi destekleyici bir sürecin temelini oluşturmaktadır (Spodek vd., 1986 akt: Tercan ve Bıçakçı, 2016). Bu bakış açısıyla çalışmalarda yer alan çocuk gelişimi öğrencileri diğer disiplinlerdeki (psikoloji, sosyal hizmet, hemşirelik, beslenme ve diyetetik, tıp, felsefe) öğrenciler ile birlikte oluşturulan sınıf ekipleri tarafından hazırlanan etkinliklerin öncesinde ve sonrasında düzenli olarak verilen eğitimler ve grup süpervizyonları ile çalışmalara katkı sağlamıştır. Çocuk gelişimi öğrencileri danışmanları aracılığı ile her çocuğun ve her gencin gelişimini desteklemek amacıyla aileyi ve çocuğu oluşturan çevreyi göz önünde bulundurarak, her ailenin kendine özgü olduğunun farkında olarak en uygun yöntemi seçmek, uygulamak ve değerlendirmek ile yükümlü olduğunun bilincinde olarak parçası olduğu ekibe, uygulanacak etkinliklerle ilgili önerilerde bulunmuştur. Üniversite-toplum iş birliğine dayalı okul temelli toplum çalışmaları, üniversite öğrencilerine öğrendikleri kuramsal bilgileri toplum çalışmalarında uygulayarak pekiştirmelerine fırsat vermektedir (Kaya vd., 2023). Bu nedenle çocuk gelişimi öğrencileri çalıştıkları alanlarda ekibin bir parçası olma ve çocuğun yüksek yararı için birlikte karar verme süreçlerinin önemini bilerek mezun olmaktadır (ÇUÇEP, 2016).