Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Acar, Zeliha" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    0-6 Yaş grubu zihinsel engelli çocuğa sahip annelere verilen ev kazalarını önlemeye yönelik eğitimin etkisinin incelenmesi / Investigation of the effect of home accidents prevention training given to mothers of mentally disabled children aged 0-6
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Acar, Zeliha; Erkut, Zeynep
    Bu araştırma 0-6 yaş grubu zihinsel engelli çocuğa sahip annelere verilen ev kazalarına yönelik eğitimin etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini Mayıs 2023-Haziran 2024 tarihleri arasında Kocaeli ilinde bulunan dört özel eğitim merkezine kayıtlı 0-6 yaş grubu zihinsel engelli çocuğu sahip 83 anne (eğitim grubu:40 anne; kontrol grubu:43 anne) oluşturdu. Araştırma verileri Bilgi Formu ve 0-6 Yaş Çocuklarda Annenin Ev Kazalarına Yönelik Güvenlik Önlemlerini Tanılama Ölçeği kullanılarak toplandı. Eğitim ve kontrol grubundaki annelere araştırma hakkında bilgi verilip, yazılı onamları alındı ve bilgi formunu doldurmaları istendi. Eğitim grubundaki annelere ev kazalarını önlemeye yönelik tek oturumda 45 dakika süren yüz yüze eğitim verildi. Annelere eğitimden önce ve eğitimden bir ay sonra 0-6 yaş Çocuklarda Annenin Ev Kazalarına Yönelik Güvenlik Önlemlerini Tanılama Ölçeği uygulandı. Kontrol grubundaki annelere ise eğitim verilmedi, ilk görüşmede ve görüşmeden bir ay sonra 0-6 Yaş Çocuklarda Annenin Ev Kazalarına Yönelik Güvenlik Önlemlerini Tanılama Ölçeği uygulandı. Eğitim grubundaki annelerin eğitim sonrası ölçek puan ortalamalarında eğitim öncesine göre istatiksel olarak anlamlı düzeyde artış olduğu bulundu (p<0,01). İlk değerlendirmede iki grup arasında ölçek puan ortalamaları açısından fark bulunmazken, ikinci değerlendirmede eğitim grubundaki annelerin ölçek puan ortalamalarının kontrol grubundaki annelerden daha yüksek olduğu saptandı (p<0,01). Bu araştırmada ev kazalarına yönelik eğitimin etkili bulunması nedeniyle zihinsel engelli çocuğa sahip annelere ulaşılarak eğitim programlarının uygulanması önerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Undergraduate student nurses’ perceptions of intimate partner violence, awareness and freedom level in nursing care purpose
    (Maltepe Üniversitesi, 2020) Aynacı, Gülden; Acar, Zeliha
    Aim: Intimate Partner Violence (IPV); Is an important public health problem in Turkey. Nurses play an important role in the evaluation, intervention and support of women who are exposed to violence. It is reported by the World Health Organization that women below the age of 50 are 61% physically abused by their partners. In universities, nursing undergraduate education; student nurses should be ensured to be ready for these future roles. The knowledge and attitudes of undergraduate students about IPV should be evaluated. It’s important in terms of making the necessary interventions into the undergraduate education processes. Methods: Our study was conducted September 2019- January 2020 with 276 volunteer students in Trakya University School of Health Nursing undergraduate program. After asking their sociodemographic characteristics, IPV questions were asked to evaluate the level of knowledge, attitude and awareness about IPV. This questionnaire consisted of 3 subscales. These are; “Nursing self-efficacy”, “nursing roles and values”, “preparation for education”. Results: The results of the study; showed that the awareness level of IPV of students is low. The scores of the students from the three subscales were low. Their self-efficacy perceptions were low in recognizing a woman who was subjected to violence and creating necessary care and supports interventions. The issue of informing the victim about their legal rights was a concern for students. They didn’t fully know the role of nurses in preventing abuse. The area where students had the best level of self-confidence was their ability to communicate. Conclusion: The knowledge, attitude of being aware of IPV and providing effective interventions are directly related to the self-efficacy of the nurses. This will increase the quality of social health service. The students aren’t fully aware of the importance and impact on the individual, social level. In order to prevent IPV, one of the duties olaof healthcare professionals is; to realize violence, to apply care interventions of physical violence, to provide psychosocial support. This social problem is less detected; it can reduce the benefit to women. They had low confidence in understanding women who had been subjected to violence, but who didn’t express it directly. In order for nurses to take a more active role in preventing violence against women in society, it’s not only individual patient care; it’s important that they have preventive approach skills.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim