Yazar "Akdeniz, Hayati" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Yöneticilere göre sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetme becerileri / The class management skills of primary education teachers according to managers(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Akdeniz, Hayati; Çetin, MünevverBu araştırmanın temel amacı; İstanbul ili Pendik ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin ilköğretim okulları yönetici görüşlerini belirlemek ve bu bulgular ışığında öneriler getirmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için Pendik ilçesinde görev yapan 15 ilköğretim okulu yöneticisi , 254 sınıf öğretmeni üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında anket ile toplanan süreksiz değişkenlere ilişkin frekans ve yüzdeler bulunmuştur.Daha sonraki aşamada anket ile toplanan süreksiz bağımsız değişkenlere göre araştırmanın sürekli bağımlı değişkeni olan Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği Toplam Alt Boyutları Puanları ortalamalarının farklılıklarını saptamak için ilişkisiz(bağımsız) Grup “t” Testi, man-whitney “U” testi, Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA), LSD testi, Tamhane testi ve Kruskal – Wallis hipotez testleri kullanılmıştır. Araştırmanın tüm istatistiksel analizleri SPSS for WİNDOWS programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, sınıf yönetimi becerilerinin uygulama düzeyine ilişkin yönetici algılarının yaş, mesleki kıdem ve sınıf mevcudu değişkenine göre farklılık gösterdiğini; cinsiyet, öğretim düzeyi ve bitirdikleri okul değişkenine göre farklılık göstermediğini ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularının; sınıf öğretmenlerine, etkili ve verimli öğretme-öğrenme süreci sağlamaları ve sınıf yönetimini oluşturan boyutlara ilişkin yeterliliklerini arttırmaları yolunda yardımcı olacağı umulmaktadır.