Yazar "Aldan, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Otistik kardeşe sahip çocukların davranışsal ve duygusal uyumlarının, benlik kavramlarının ve sosyal desteklerinin incelenmesi: Karşılaştırmalı bir çalışma(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Aldan, Murat; Vural, PınarAraştırmanın temel amacı otistik kardeşe sahip 9 – 16 yaş arası normal gelişim gösteren çocukların davranışsal ve duygusal uyumlarını, benlik kavramlarını ve algıladıkları sosyal destek düzeylerini belirlemek ve normal gelişim gösteren kardeşe sahip 9 – 16 yaş arası normal gelişim gösteren çocukların davranışsal ve duygusal uyumları, benlik kavramları ve algıladıkları sosyal destek düzeyleri ile arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini Bursa’da yaşayan 50 otistik kardeşe sahip 9 – 16 yaş arası normal gelişim gösteren çocuk ve 52 normal gelişim gösteren kardeşe sahip 9 – 16 yaş arası normal gelişim gösteren çocuk oluşturmaktadır. Katılımcılara, Güçler ve Güçlükler Anketi, Çocuk Ve Ergenler İçin Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği, Piers – Harris Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği uygulanmış; Güçler ve Güçlükler Anketi ile sosyodemografik bilgi formu katılımcıların ebeveynleri tarafından doldurulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Pearson Korelasyon Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız Değişkenli t Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; otistik kardeşe sahip çocuklar ile normal gelişim gösteren kardeşe sahip çocukların davranışsal ve duygusal uyumları, benlik kavramları ve algıladıkları sosyal destek düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak iki grup arası karşılaştırma cinsiyet faktörü dikkate alınarak gerçekleştirildiğinde otistik kardeşe sahip erkek çocukların normal gelişim gösteren kardeşe sahip erkek çocuklardan anlamlı bir şekilde daha fazla davranışsal ve duygusal uyum sorunu yaşadıkları bulunmuş; benlik kavramları ve algıladıkları sosyal destek düzeyleri için ise benzer bir anlamlılık bulunmamıştır. Otistik kardeşe sahip çocukların davranışsal ve duygusal uyumları, benlik kavramları ve algıladıkları sosyal destek seviyeleri ile çeşitli sosyodemografik özellikler arasındaki ilişki incelenmiştir. Otistik kardeşe sahip çocukların davranışsal ve duygusal uyumları, benlik kavramları ve algıladıkları sosyal destek seviyeleri ile ebeveynlerin eğitim durumu, gelir düzeyi, çocuğun otistik kardeşten büyük ya da küçük olması ve evdeki toplam çocuk sayısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken; ebeveynlerin otistik çocuklarının otizm derecesini algılayışları ile otistik kardeşe sahip çocukların davranışsal ve duygusal uyumları arasında olumsuz yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur.