Yazar "Altan, Selin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Yeni nesil üreten tüketici eğilimleri ve marka savunuculuğu: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Altan, Selin; Eyüboğlu, Ezgiİnsanlar sadece ürünleri tüketmek ile kalmayıp daha yaygın bir şekilde gelişen teknoloji sayesin de internet araçlarını kullanarak ürünlerin ve markaların üzerinde başarısı ya da başarısızlığını ölçüp bu doğrultuda katkılar sağlamaktadır. Tüketicinin gelişen bireyselliğiyle zaman içerisinde ne istediğini bilen ve daha girişken bir hale dönüşüp, üreten tüketicilerin daha çok yaygınlaşmasını sağlamıştır. Üreten tüketicinin gelişmesinde gerçekleşen en etkili özelliği, koşulsuz şartsız içerik üretmesinin gelişimi olmuştur. Bu durumun bilincinde olan markalar tüketicilerin bu davranışından yararlanarak daha iyi bir iletişim, gelişim ve daha çeşitli içerik üretmek için tüketiciyi ödüllü ya da ödülsüz kaynak sağlayarak kendi bünyelerine almaktadır. Bu doğrultuda tüketicilerin üretim aşamasın da interaktif bir şekilde yaptığı çalışmalarla markaya daha çok temas halinde olmaktadır, bu sayede tüketicinin marka savunuculuk eğilimlerinde değişimler gerçekleşmektedir. Bu doğrultuda araştırmada “Yeni Nesil Üreten Tüketici Eğilimleri” ve “Marka Savunuculuğu” ölçekleri ile üniversite öğrencileri üzerindeki etkileri analiz edilerek incelenmiştir. Anket 427 katılımcıya yapılmış olup sonucunda elde edilen veriler incelendiğinde üniversite öğrencilerinin üreten tüketici eğilimleri ile genel marka savunuculukları arasındaki ilişki incelendiğinde, bu ilişkinin orta düzeyde pozitif yönlü doğrusal bir ilişkinin ortaya çıktığı ve bu ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Belirlenen değişkenler arasındaki ilişkinin fonksiyonel şekli regresyon analizi ile incelenmiş ve genel marka savunuculuğunda meydana gelen değişimin %22,6’sının üreten tüketici eğiliminden kaynaklandığı belirlenmiştir.