Yazar "Arslan, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Sıklıklarının ve Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması(2013) Arslan, Ahmet; Tutgun Ünal, AylinBu araştırmada, devlet ve vakıf üniversiteleri eğitim fakültesi öğrencilerinin cep telefonu kullanım sıklıkları ve marka tercihleri incelenmiştir. Araştırma, İstanbul'da yer alan Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ve Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne devam eden 985 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen "Cep Telefonu Kullanımı Sıklığı ve Marka Tercihi Belirleme Formu" kullanılmıştır. Araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin, cep telefonu kullanım sıklıkları ve marka tercihlerine yönelik birçok sonuç elde edilmiş olup, bunlardan bazıları şöyledir: a) Eğitim fakültesi öğrencileri cep telefonlarını yoğun olarak kullanmakta olup, 1 saatten fazla kullananların oranı ortalamanın üzerindedir (%56,5); b) Günlük gelen/giden arama sayıları incelendiğinde, günde 20 ve üzeri arama geliyor olması (%8) ile az oranlarda da olsa, 40, 50, 100 üzeri sayıda arama yapılıyor olması dikkate değerdir; c) Eğitim fakültesi öğrencileri günlük 100 ve üzeri mesaj almakta (%31,7) ve göndermektedir (%31,5); d) Öğrencilerin en çok tercih ettiği operatör Turkcell, tarife Genç Tarife olup, en çok tercih ettikleri cep telefonu markası Nokia olarak bulunmuştur. Devlet ve Vakıf üniversitesi öğrencilerinin hem kullanım sıklıkları hem de marka tercihlerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı da görülmüştür. Araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin cep telefonlarını yoğun olarak kullandığı vurgulanmakta olup araştırma sonunda, öğrencilerin cep telefonu kullanımlarının düzenlenmesine yönelik birtakım tartışma ve önerilere yer verilmiştir.Yayın The effects of web supported instruction and use of instructional materials on students’ mathematics anxieties, attitudes and achievements(Maltepe Üniversitesi, 2009) Arslan, Ahmet; Özdemir, Ahmet ŞükrüThe purpose of this study is to investigate the effects of web supported instruction and use of instructional materials on primary education students’ mathematics anxieties, attitudes and achievements. In line with this purpose, the effects of web supported instruction and use of instructional materials on anxiety, attitude and achievement were investigated in groups matched in terms of mathematics achievement, mathematics anxieties, mathematics attitudes, computer attitudes and gender. Being of an experimental nature, this study was conducted with total of 90 students at the Mehmet Akif Ersoy Primary School located in the Sultanbeyli town of the ?Istanbul province. The Mathematics Achievement Test, Mathematics Anxiety Scale, Mathematics Attitude Scale, Computer Attitude Scale and Personal Information Form, are the instruments used for data collection. All the instruments were tested for validity and reliability. Following the matching activities carried out with these instruments, application activities were performed and the Mathematics Achievement Test, Mathematics Anxiety Scale and Mathematics Attitude Scale were re-applied as the post-test, and the hypotheses were tested. Then, for the purpose of testing the permanency of the applications, the aforementioned tests were re-applied eight weeks later, and data obtained at three different times were compared with each other. Two of the total of fifteen hypotheses in the study were rejected and thirteen were adopted as a result of their statistical investigation. As a result of the hypotheses tests, it was concluded that both web supported instruction and use of instructional materials have significant and permanent effect on anxiety and achievement. However, it was also seen that the different teaching environments in the study had no significant effect on student’s mathematics attitudes.Yayın Instagram’da paylaşılan okul öncesi oyun videolarının incelenmesi üzerine bir araştırma(Maltepe Üniversitesi, 2019) Atanak, Feyza Nur; Aksan, Simge; Arslan, Ahmet; Baloğlu, Ayşe; Ercihan, Ayşegül; Karacan, Emine; Karaköse, Hatice Feyza; Karaşahin, Münevver; Kaya, Beyza Seyran; Kaya, Fatma Nur; Kaya, Rümeysa; Koçakoğlu, Melis; Korkmaz, Fatma Müberra; Temel, Zeynep Fulya; Güngör Aytar, Abide; Aksoy, Ayşe Belgin; Kanat, Kübra; Paslı, Hatice; Bozkurt, Emine; Bursa, Gülhan; Özkan, KübraAmaç: Bu araştırmanın amacı sosyal medya üzerinde paylaşılan oyunların içeriğinin değerlendirilmesidir. Gelişen teknolojiyle her yaş grubundaki bireylerde sosyal medyanın kullanımı artış göstermektedir. Sosyal medya en geniş anlamıyla bireylere paylaşım ortamları sağlamaktadır. Sosyal medyada önemli kullanıcı sayısına sahip olan Instagram yaygın olarak kullanılmaktadır. Günümüzde anneler de Instagram aracılığıyla bilgi edinmekte ve çocuklarla ilgili çeşitli okul öncesi etkinliği paylaşmaktadır. Paylaşılan okul öncesi etkinlerinden biri de oyunlardır. Bu oyunların Instagram’da kimler tarafından paylaşıldığı ve içerik yönünden bilimsel ölçütlere ne kadar uygun olduğu sorgulanır bir duruma gelmiştir. Buna bağlı olarak yapılan literatür taramasında, bu paylaşımların içeriğine ilişkin detaylı bir çalışma yapılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda paylaşılan oyunlar; hazırlık, giriş, uygulama, değerlendirme ve özellikleri açısından incelenmiştir.