Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Orhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Turizmde niş pazarlama stratejileri ve uygulamaları / Niche marketing strategies and practice in tourism
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Aslan, Orhan; Uslu, Aypar
    Ülkemizde ve dünyada turizm ülke ekonomilerinin gelisimine önemli katkılar saglayan bir pazardır. Turistik amaçlarla ülkemize gelen turist sayısı her geçen yıl sürekli bir artıs göstermektedir. Dünyada meydana gelen siyasi dalgalanmalar, yeni turizm merkezlerinin ortaya çıkısı, turistik ürünlerdeki çesitlilik, yeni turistik piyasaların olusumu ve tüketicilerin turizme olan yogun talepleri, ülkeler ve bölgeler arasında bir rekabet yaratmıstır. Ülkemizin rekabet piyasası oldukça kızısan bu pazardan hak ettigi payı alması için, alternatif turizm pazarları yaratması ve bunlara uygun olarak da yeni pazarlama stratejileri hazırlaması ve uygulaması geregi ortaya çıkmıstır. Bu çalısmada turizmin ve dolayısıyla ülke ekonomisinin gelismesine katkıda bulunabilecek nis turizm pazarları olarak adlandırılabilecek alternatif turizm faaliyetlerinin nasıl belirlenmesi ve bu nis pazarlara en uygun pazarlama stratejilerinin neler olabilecegi örnek bir uygulama yapılarak ortaya konmaya çalısılmıstır. Birinci bölümde pazarlama ve turizm pazarlaması kavramları ele alınıp gerekli tanımlamalar yapıldıktan sonra turizm pazarlamasının özelliklerinden, hedeflerinden, pazarlama karmasından ve pazarın nasıl bölümlendirilip nasıl hedef Pazar seçileceginden bahsedilmistir. İkinci bölümde nis pazarlamanın tanımı yapılıp ne gibi özellikleri oldugu, nis pazarlama stratejilerinin uygulanabilmesi için gerekli kosulların neler oldugu ve nis pazarlamanın karlı olmasını saglayan faktörler açıklanmaya çalısılmıstır. Üçüncü bölümde nis pazarlama stratejilerinin turizmde uygulama süreci ele alınıp, turizmdeki nis pazarların neler oldugu kısaca açıklanmıstır. Dördüncü ve son bölümde uygulama çalısması olarak seçilen kemer golf&country kulübü'ne ait bilgiler verilip çalısmanın amacı, yöntemi, sınırlılıkları, bulgular ve sonuç ortaya konmustur.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim