Yazar "Atila, Ali Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Meslek liseleri ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları: İstanbul ili Anadolu yakası örneği(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Atila, Ali Burak; Çetin, MünevverBu araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılı kapsamında, İstanbul ili Anadolu yakasındaki mesleki eğitim merkezleri ve meslek liselerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi ve sonuçlarının ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmanın verileri, daha derinlemesine inceleme yapmak amacıyla görüşme türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. 25 kültür dersi öğretmeniyle yapılan görüşmelerde, araştırmacı tarafından 2 uzman denetiminde hazırlanan “Örgütsel Bağlılık Araştırması Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, formlardaki notların ve ses kayıtlarının düzenlenmesinin ardından nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Yapılan görüşmelerde meslek liseleri ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin, bu okullarda çalışma konusundaki düşünceleri, meslek öğretmenleri ve öğrenciler hakkındaki görüşleri, mesleki okullara karşı gösterdikleri örgütsel bağlılıkları ve bu bağlılığın alt boyutları açısından nasıl şekillendiği irdelenmiştir. Elde edilen bulgular, kültür dersi öğretmenlerinin mesleki okullarda çalışmak istemediğini ve bu okullarda bulunmaktan dolayı memnuniyetsiz olduklarını ortaya koymaktadır. Öğretmenler bu okullarda, istenmeyen öğrenci davranışlarıyla daha fazla karşılaştıklarını, öğrencilerin bilgi olarak yeterli düzeyde olmadıklarını, uygulanan müfredat programını ve ders kitaplarını mesleki bir okul için uygun bulmadıklarını, kendilerine meslek öğretmenlerine nazaran daha az önem verildiğini, akademik anlamda köreldiklerini ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı, mevcut çalıştıkları mesleki okul yerine Anadolu, fen, sosyal bilimler veya genel lise gibi üniversite eğitimine yönelik okullara geçmek istediklerini belirtmişlerdir. Görüşmelerde elde edilen verilere göre mesleki okullarda çalışan kültür öğretmenleri daha çok devam bağlılığına sahiptir. Bunun yanında normatif bağlılık özellikleri gösteren öğretmenler de vardır. Ancak hangi bağlılık özelliğini gösterirse göstersin araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı, branşlarını daha iyi icra edebileceklerine inandıkları diğer okullarda çalışmak istemektedir.