Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ayberk, A. Erhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Marka kişiliği çerçevesinde arketip yaklaşımı yoluyla reklamlarda hikaye anlatımı
    (2014) Ayberk, A. Erhan; Otay Demir, Filiz
    Kıyasıya rekabetin yaşandığı günümüzün post modern pazarlarında firmalar açısından bütüncül iletişim stratejilerinin oluşturulması bir gereklilik haline gelmiştir. Pazarlama iletişiminin tüm unsurlarının birbirleriyle uyumlu olmaması halinde, firmaların tüketici zihninde yer etmesi güçleşmektedir. Ayrıca aynı firmaya ait birbirleriyle desteklenmeyen pazarlama iletişimi faaliyetleri, birbirlerinin etkilerini de azaltmakta ve kimi durumlarda engellemektedir. Çalışmamız, marka kişiliği konusunda yeni bir bakış açısı olarak gittikçe yaygınlaşan ve temellerini Carl Gustav Jung'un kurduğu arketip kavramından yola çıkarak, Margaret Mark ve Carol Pearson' un belirlediği marka arketipleri üzerinden stratejik bir arketipsel tutarlılığın yakalanmasının önemini vurgulamaktadır. Firmaların pazarlama çalışmalarının en somut sonuçları reklam faaliyetlerinden izlenebilmektedir. Bir reklam kampanyası incelendiğinde; firmaların bilinçli olarak ya da bilinçsizce bazı marka kişilikleri ve dolayısıyla bazı marka arketipleri oluşturdukları görülmektedir. Tüketici zihninde kalıcı yer edinebilmek için, tüm kampanyalarda marka kişiliği ve marka arketiplerinin tutarlı ve sürekli olması gerekmektedir. Çalışmamızın yöntem bölümünde örnek reklamlar çözümlenerek bu tutarlılığın olup olmadığına bakılacaktır. Çalışmamızda, diğer çalışmalardan farklı olarak Aaker'in Marka Kişiliği Ölçütleri yaklaşımı ile Mark ve Pearson'un Marka Arketipleri yaklaşımları birbirlerini doğrulayan iki aşamalı bir kontrol çalışması süreci olarak kullanılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim