Yazar "Aydemir, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Milli eğitim bakanlığına bağlı çalışan rehber öğretmenlerin yöneticilerinin liderlik tarzını algılamaları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Aydemir, Sinem; Önen, LeventBu çalışmanın amacı “Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı çalışan rehber öğretmenlerin, yöneticilerinin liderlik tarzını algılamaları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir”. Araştırmada, katılımcıların görüşleri, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, çocuk sahibi olma-olmama, rehber öğretmen olarak çalışma süresi ve şimdiki okul yöneticisiyle çalışma süresi değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemi 178 rehber öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Maslach Tükenmişlik Envanteri”, ‘‘Çok Faktörlü Liderlik Envanteri’’ ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson Çarpım–Moment Korelasyon Katsayısı” hesaplanmıştır. Rehber öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ile sosyo-demografik özellikler arasında anlamlı bir fark olup olmadığının tespiti için “İlişkisiz t-testi” ve “Tek Yönlü Varyans Analizi’’ (One Way Anova), yapılmıştır. Rehber öğretmenlerin okul yöneticileri ile ilgili algıladıkları liderlik tarzı ile sosyo-demografik özellikler arasında anlamlı bir fark olup olmadığının tespiti için “İlişkisiz t-testi” ve “Tek Yönlü Varyans Analizi’’ (One Way Anova) yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Kişisel Bilgi Formu ile araştırılan değişkenlerden cinsiyet ve medeni durum ile tükenmişlik alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Rehber öğretmenlerin tükenmişlik düzeyi alt boyutları ile okul yöneticileriyle ilgili algıladıkları liderlik tarzları arasında da yine anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Okul yöneticisinin Dönüştürücü (Transformasyonel) Liderlik tarzı özellikler gösterdiğini düşünen rehber öğretmenlerin Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma ve Genel Tükenmişlik Puan ortalamalarının düşük olduğu tespit edilen bu araştırmada, okul yöneticisinin Tam Serbestlik Tanıyan (Laissez-Faire) Liderlik tarzı özellikler gösterdiğini düşünen rehber öğretmenlerin Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma ve Genel Tükenmişlik puan ortalamalarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.