Yazar "Baran, Arman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın X ve Y kuşağı mensubu satış danışmanlarının motivasyon faktörleri arasındaki farklılıklar; otomotiv sektöründe bir araştırma(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018) Baran, Arman; Gündüz, ŞafakGünümüz işletmeleri ticari kazançlarını sundukları ürün, hizmet veya fikrin satışı ile gerçekleştirmektedir. Satış görevini ise büyük ölçüde insan gerçekleştirmektedir. Satış başarısı büyük oranda insan performansının bir yansımasıdır. Bu nedenle birçok alanda olduğu gibi satış alanında da günümüz işletmeleri insana her zamankinden daha fazla önem vermektedir. Ancak anlaşılması ve yönetilmesi zor bir varlık olan insan beraberinde işletmeler için bir yönetimsel problem ortaya çıkarmaktadır. İnsan kaynağını verimli bir biçimde yönetebilmek örgütsel başarıya ulaşabilmek için önemli bir araçtır. İnsanları doğru anlayabilmek için onların ait oldukları kuşakların özelliklerini anlamakta ve bu kuşakların motivasyon faktörlerini bilmekte fayda vardır. Bu çalışmada X ve Y kuşağına motivasyon beklentilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç ile, yurtiçi ve yurtdışı literatür çalışması yapılmış, İstanbul ilinde faaliyet gösteren otomobil yetkili satıcılarında çalışan satış danışmanlarına uygulana anket ile bu alanda çalışan X ve Y kuşağı üyelerinin motivasyon faktörleri belirlenmeye çalışılmış, X ve Y kuşağı üyelerinin motivasyon faktörleri arasındaki farklılık olup olmadığı ayrıca demografik özelliklerine göre motivasyon faktörlerinde farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmanın X ve Y kuşağını daha iyi tanımak, onların motivasyon faktörlerinin anlamak ve motivasyon düzeylerini arttırarak performanslarını geliştirmek konusunda yöneticilere yol göstereceği düşünülmektedir.